نسیم گیلان

آخرين مطالب

پاسخ سیمکو به ادعاهای مطروحه مدیرعامل شهر صنعتی رشت/پای واسطه‌ها برای دریافت اراضی در میان بود اقتصادي

پاسخ سیمکو به ادعاهای مطروحه مدیرعامل شهر صنعتی رشت/پای واسطه‌ها برای دریافت اراضی در میان بود
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -

نسیم گیلان


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، چندی پیش گزارشی از توانمندی‌ها و چالش‌های شهر صنعتی رشت تهیه و در آن به موضوعات مختلف از جمله حساسیت‌های نهاد‌های نظارتی اشاره شد. 
در بخشی از آن گزارش به موضوع واگذاری تکلیفی 70 هکتار از اراضی شهر صنعتی رشت و مشخصاً درخواست شرکت سهامی سیمکو جهت تامین پنج هکتار زمین جنب شهرک صنعتی سپیدرود نامی برده شد که در آن مهدوی سعیدی، مدیرعامل شهر صنعتی رشت مدعی شده بود، شرکت سیمکو درخواست خود را پس گرفته است که می‌توانید خبر را اینجا بخوانید.
حال روابط عمومی شرکت سیمکو پاسخی را به ادعاهای مدیرعامل شهر صنعتی رشت وارد دانسته و از فارس خواسته تا ابعاد موضوع واگذاری اراضی را منتشر کند. 
در پاسخی که روابط عمومی شرکت سیمکو به فارس داده آمده است؛
ضمن قدردانی از پیگیری آن رسانه وزین و پرمخاطب برای انعکاس مشکلات و دغدغه صاحبان صنعت و تولید درخواست می‌شود از آنجا که خبرگزاری فارس یکی از با اعتماد‌ترین مجاری اطلاع‌رسانی کشور به جهت شفافیت و صراحت در خبررسانی از آن یاد برده می‌شود، لذا در همین رابطه در گفت‌وگویی که 24 تیر ماه گذشته که مدیر عامل شهرصنعتی رشت با خبرگزاری فارس گیلان مطالبی پیرامون واگذاری اراضی 70 هکتاری به بخش صنعت که شرکت سیمکو از متقاضیان اراضی صنعتی در محدوده 70 هکتاری و طرف مخاطب این گزارش بوده است، منعکس شد پاسخی جهت اطلاع مخاطبان محترم و آن خبرگزاری محترم آماده شده است که در صورت امکان درخواست انعکاس آن را داریم. 
ضمنا لازم می‌دانیم از آنجا که خبرگزاری فارس با صراحت و شفافیت در بخش مشکلات مطروحه بخش صنعت ورود کرده‌اند و با سرلوحه قرار دادن شعار رهبر انقلاب مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها حساسیت لازم را برای حمایت از تولید سر لوحه گزارش خود قرار داده‌اند از این بابت به عنوان یک شرکت تولیدی از چنین دقت نظر یک رسانه قدردانی کنیم. 
اما موضوع 70 هکتار از اراضی که قرار بود در مجاورت شهرک صنعتی سپیدرود رشت در اختیار متقاضیان صنعت برای احداث کارخانه و یا طرح‌های توسعه قرار گیرد، مدیر عامل شهر صنعتی رشت در گفت‌وگو با فارس به طور شفاف و واضح به خبرگزاری فارس توضیح نداده‌اند و به صورت گذرا از آن عبور کرده‌اند و در واقع با ارائه گزارش عملکرد اصل پاسخگویی را وارد انحراف کرده اند که البته لازم به ذکر است خبرگزاری فارس تلاش کردند تا در همین گزارش نظر شرکت را هم جویا شوند که متاسفانه تراکم و فشار کاری فرصت همکاری را از ما گرفت لذا مراتب قدردانی را ازاین حساسیت و نگاه حرفه‌ای رسانه‌ای اعلام میداریم. 
حال آنچه که به عنوان یک واحد صنعتی دارای سوابق مشخص که از خاک سرزمین گیلان توانسته است محصولات خود را برای خودکفایی کشور در تولید انواع سیم و کابل فشار ضعیف و فشار متوسط و فشار قوی از سال 1347 وارد بازار کشور نماید بزرگترین افتخار برای شرکت سیمکو است و از سویی دیگر شعار رهبر انقلاب نیز در همه سال‌ها سرلوحه فعالیت‌های شرکت سیمکو بوده است و این شرکت با این هدف مقدس پیوسته بدون مطالبه‌گری و یا زحمت برای مسوولان کشور تلاش کرده است سهم کوچکی را در تولید و کارآفرینی استان و کشور به همراه داشته باشد. 
اما 70 هکتار از اراضی صنعتی مورد اشاره در گزارش با این هدف به مدیر عامل شهر صنعتی به درخواست ایشان تحویل شد تا متقاضی صنعتگر و تولید کننده (نه واسطه‌ها) بتوانند یا طرح صنعتی خود را احداث و یا اگر طرح توسعه دارند اجرایی کنند، اما در عمل چه اتفاق افتاد! 
70 هکتار زمین به شهر صنعتی رشت داده شد تا در اختیار متقاضیان قرار گیرد اما این عرصه به چه تعداد تحویل و چه تعداد از متقاضیان فعالیت خود را در چه مساحتی شروع و چه تعداد و در چه مساحتی هنوز شروع نکرده‌اند؟ چرا افرادی که تعلل کردند به مراجع نظارتی گزارش نشده است تا این افراد در شرایطی که در استان کمبود اراضی وجود دارد مانع از تولید، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی شده‌اند! 
در بخشی از این گزارش مدیر عامل شهر صنعتی رشت عنوان کرده‌اند که شرکت سیمکو از دریافت اراضی انصراف داده‌اند، سوال ما این است آیا این زمین‌ها قرار نبود به تک تک متقاضیان برای احداث کارخانه واگذار گردد؟ پس اگر فردی کارخانه‌دار نبوده چرا متقاضی زمین شده است؟ اگر زمین یارانه‌ای گرفته است و از ساخت کارخانه منصرف شده است چرا زمین از او بازپس گرفته نشده است؟ آیا غیر از این است که برای صنعتگری که دغدغه تولید دارد و نبود عرصه مانع از سرمایه‌گذاری و کارآفرینی او شده است در مقابل فرد دیگری که زمین یارانه‌ای را با هدف تولید خریداری کرده اما با تصاحب زمین به دنبال ارزش افزوده و فروش آن به شخص دیگری است شائبه سودجویی در عرصه‌های بیت المال فراهم نگردد؟ 
آیا چنین نیتی را میتوان غیر از سودجویی نام دیگری روی آن گذاشت؟ در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها این نوع رفتار و بی‌توجهی به شرکتی که در کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران نیز شناخته شده است و با افتخار در صنعت استان نقش بی‌بدیلی دارد. بنابراین چنین اتفاقی آیا مغایر با شعار رهبر انقلاب مبنی حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نیست؟ آیا بجای مانع زدایی‎ها، مانع تراشی می‌کنند؟ آیا به جای پشتیبانی، پشت صنعت را خالی میکنند؟ تاخیر انداختن پروژه‌های صنعتی برای کسانی که مانع صنعت هستند قابلیت پیگرد قضایی دارد اما شرکت سیمکو با گذشت 10ماه از مصوبه کارگروه موانع استانداری که قرار بود پس از یک ماه زمین مورد نیاز به سیمکو تحویل گردد با حسن نیت رفتار کرده است! 
به شرکت سیمکو پیشنهاد داده شده است تا از افراد دیگر زمین مورد نیاز در داخل 70 هکتار را تامین کنند که این کار خلاف حمایت از تولید، کار آفرینی و دامن زدن به پدیده زمین خواری، رانت خواری و سود جویی است باید با چنین افرادی برخورد قضایی شود. چرا اجازه داده شده است تا افراد با زمین‌هایی که برای تولید و صنعت در نظر گرفته شده است این زمین‌ها را در تصاحب خود قرار دهند و دنبال سود جویی باشند، چرا افرادی که پس از دریافت زمین به تعهدات خود عمل نکرده‌اند خلع ید نشده اند؟ 
چرا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با صراحت مسائل مطرح نشده است و اگر مدیر عامل محترم شهر صنعتی رشت دلسوز و حامی تولید است باید خبرگزاری فارس را در جریان این اتفاقات مهم در استان قرار میدادند، پنهان کاری شما مصداق چیست؟ 
مدیرعامل محترم شرکت شهرصنعتی رشت شایسته است در رابطه با 70 هکتار از اراضی صنعتی پاسخ شفاف‌تری به رسانه‌ها و مسئولان اعلام کنید و شرکت سیمکو هم به دنبال حاشیه‌های پیرامون واگذاری‌های شما نیست و صرفاً حقوق خود را برای تولید، کارآفرینی و اشتغال حدود 400 نفر دیگر از بچه‌های همین استان در طرح توسعه خود را مطالبه می‌کند. 
ضمن اینکه همانطور جنابعالی کاملا مطلع هستید برای اجرای مصوبه کارگروه استان (تحویل 5 هکتار زمین مورد نیاز این شرکت توسط شرکت شهرصنعتی رشت) توسط اشخاصی که این اراضی صنعتی را در اختیار دارند به این شرکت پیشنهاداتی شده است که مصلحت است وارد چنین مباحثی نشویم. 
مدیر عامل محترم شهر صنعتی رشت که بیش از دو دهه با صنعتگران در ارتباط است چطور می‌پذیرید که یک شرکت با نیم قرن سابقه و دارای دفاتر حسابرسی قانونی وارد خرید غیر قانونی از اشخاصی گردد که با هدف تولید، زمین خریداری کرده‌اند و اکنون با سود چند صد درصدی به دنبال واگذاری آن هستند. 
آیا این گونه نقل و انتقال در آینده خریدار را با چالش روبرو نمی‌کند؟ آیا می‌شود با چنین رویه‌ای پروانه ساختمانی گرفت؟ جناب آقای مهدوی چرا به یک شرکت توصیه می‌شود که برای تامین زمین مورد نیاز وارد این معامله شود در حالی که اصالت چنین نقل و انتقالات غیر قانونی و غیر اصولی است. 
در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها انتظار میرود حمایت از تولید داخل، کارآفرینی، اشتغال‌زایی و ایجاد صنایع استراتژیک مورد توجه قرار گیرد، امروز در شرایط تحریم با نگاه بلند رهبر معظم انقلاب که همیشه در بیانات خود میفرمایند: تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی هستند و تلاش مسؤولان نظام و نگاه حمایتی دستگاه قضایی با رفع موانع تولید، هدف به حرکت در آوردن چرخ صنعت است. 
سنگ اندازی در مسیرکارآفرینی و اشتغال‌زایی آسیب جدی به اقتصاد کشور خواهد زد و امنیت اقتصادی با چالش روبرو میگردد که امیدواریم امکانات و امتیازاتی که برای تولید و صنعت در نظر گرفته می‌شود توسط متقاضی واقعی مصرف گردد. 
انتهای پیام/84008

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/283303/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است

پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

رقابت بیش از 27 هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

تارتار: یکی از اهداف اصلی ملوان کسب مقام قهرمانی جام حذفی است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد