نسیم گیلان

آخرين مطالب

موضع گیری قالیباف در مورد کم آبی ، واکسن ، برق و ... سياسي

موضع گیری قالیباف در مورد کم آبی ، واکسن ، برق و ...
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان اجرایی درباره روند واردات، تولید و تزریق واکسن کرونا اطلاعات دقیق به مردم ارایه کنند.
لزوم پیگیری وظایف دولت مستقر تا آخرین روز استقرار
محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام باقر(ع) با اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای مجلس اظهار کرد: در این مدت، اقدامات مهمی در مجلس برای حل مشکلات مردم صورت گرفت که گزارش کوتاهی از این اقدامات را به اطلاع مردم می‌رسانم. قطعی‌های مکرر و بدون برنامه برق در هفته‌های گذشته علاوه بر اینکه جریان زندگی مردم را دچار اختلال جدی کرد، باعث شد بسیاری از کسب و کارها نیز در تمام سطوح با مشکلات جدی و بعضا ضرر و زیان‌های هنگفت مواجه شوند.
وی افزود: مجلس با محوریت کمیسیون انرژی موضوع خاموشی‌ها را پیگیری کرد و به واسطه برخی اقدمات فوری و اهتمام مسئولان مشکل خاموشی‌ها تا حدی در کوتاه مدت کاهش داشته است.
وی ضمن تشکر از اعضای کمیسیون های انرژی، امنیت ملی و سیاست خارجی و صنایع مجلس اظهار کرد: تأکید می‌کنم که نظارت بر استمرار این فعالیت‌ها تا آخرین روز فعالیت دولت مستقر ضروری و خواسته به حق مردم است. هر چند بحران برق با برخی اقدامات فوری در کوتاه مدت مدیریت شده است، ولی این راضی شدن ‌به تسکین مقطعی خلاف دوراندیشی است و باید به طور ویژه برای حل ریشه‌ای کمبود عرضه برق به خصوص بحث رانت‌خواری و دلالی انرژی تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.
قالیباف در مورد بیماری کرونا و برنامه‌ریزی واکسیناسیون اظهار کرد: در هفته‌های اخیر شیوع پیک پنجم کرونا به خصوص در جنوب و جنوب شرق کشور، علاوه بر زحمات مضاعفی که بر دوش کادر درمان گذاشت، سختی‌های فراوانی برای مردم به وجود آورد. رواج سویه‌های جدید این ویروس و افزایش قدرت انتقال و تشدید عوارض آن لزوم تسریع در واکسیناسیون را بیش از پیش مطرح ساخته است.
رئیس مجلس گفت: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اقدامات مهمی برای ایفای وظیفه نظارتی مجلس، در مدیریت موج‌ جدید شیوع کرونا و همچنین پیگیری روند تولید، توزیع و تزریق واکسن‌های داخلی به عمل آورده‌اند. با محوریت کمیسیون بهداشت و اهتمام مسئولان اجرایی اقدامات مؤثری برای بازگرداندن نظم و آرامش به مراکز تزریق واکسن انجام شده است تا از کرامت مردم ایران حفاظت و حراست شود.
قالیباف اظهار کرد: لازم است مسئولان اجرایی در هر سطحی به طور شفاف درباره روند واردات، تولید و تزریق واکسن کرونا آمار و اطلاعات دقیق به مردم ارایه کنند و از بیان هر گونه اخبار و آمار غیر قطعی یا اطلاعات برآمده از حدس های غیر دقیق بپرهیزند تا مردم به اشتباه نیفتند.
رئیس مجلس همچنین با اشاره به بحران‌ کمبود آب استان خوزستان از مأموریت و نظارت میدانی رئیس کمیسیون انرژی مجلس خبر داد و تصریح کرد: با همت نمایندگان مردم استان خوزستان و اعضای کمیسیون انرژی، موضوعاتی مثل افزایش ظرفیت خروجی سد کرخه و دز، تأمین آب پایین دست در دشت آزادگان، مشکلات دامداران و کشاورزان، تأمین مالی فوری فعالیت‌های مرتبط با تأمین آب شرب و آب مورد نیاز برای دام و همچنین پرداخت خسارت کشاورزان که پیش از این تصویب شده بود، به عنوان مهم‌ترین اقدامات نظارتی مجلس مورد بررسی و پیگیری‌ قرار گرفت که با همراهی و جدیت مدیران کشور و استان منجر به نتایج مؤثری در کمتر شدن مشکلات مردم شد.
قالیباف همچنین نسبت به حل کامل مشکلات مردم خوزستان ابراز امیدواری کرد و گفت: پیگیری فوری رئیس محترم دستگاه قضا برای مشکلات آب در استان خوزستان و رفع دغدغه‌های مردم از اقدامات مثبت و ارزشمند روزهای اخیر بود که نقش قابل توجهی در افزایش هماهنگی و بسیج ظرفیت‌های هر سه قوه برای حل مشکلات مردم داشت.
رئیس مجلس با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: این برنامه با حضور نمایندگان، اساتید دانشگاه و جمع کثیری از متخصصان و مسئولان در حال تدوین است. هدف مجلس یازدهم آن است که برنامه‌ هفتم توسعه برنامه‌ای دقیق، عملیاتی و قابل ارزیابی باشد. ان شاءالله با تلاش‌های صورت گرفته این برنامه متفاوت از برنامه‌های‌ قبلی خواهد بود و نقش موثری در هدایت دستگاه‌های نظارتی و سیاست‌گذار و اجرایی برای توسعه همه‌جانبه و پایدار ایران خواهد داشت.
وی افزود: بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان، پیگیری روند توزیع نهاده‌های دامی دپو شده، نظارت میدانی از استان‌ها و بررسی موانع و ایرادات قانون حمایت از معلولان، بررسی وضعیت اجرای سامانه املاک و اسکان و سایر اقدامات از تلاش‌های نمایندگان در دو هفته اخیر بوده است.
قالیباف در پایان بر «لزوم پیگیری وظایف دولت مستقر تا آخرین روز استقرار» تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود دولت محترم و مسئولان احرایی در تمامی سطوح وظایف خود را به صورت حداکثری انجام دهند و مقدمات اقدامات انتقال مسئولیت به دولت جدید را با مسئولیت‌پذیری کامل انجام دهند.
منبع: isna.ir

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/283549/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد