نسیم گیلان

آخرين مطالب

اتمام ساخت مسکن خانوارهای دارای دو معلول تا پایان سال اقتصادي

اتمام ساخت مسکن خانوارهای دارای دو معلول تا پایان سال
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -

نسیم گیلان


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین نحوی نژاد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات بهزیستی گیلان با بیان اینکه بهزیستی یکی از سازمان‌های پیشگیری‌کننده است، اظهار کرد: سازمان بهزیستی 41 ساله شده و چهار مقطع را گذرانده که در دهه اول سازمان مربوط به پیدا کردن و کسب هویت سازمان بود که از طریق قانون انجام شد.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌سازی در دهه دوم سازمان انجام شد که نیازها مشخص و از ظرفیت‌ها استفاده شد، افزود: خانه‌های ایتام، مجتمع‌های خدماتی و غیره ازجمله کارهایی بود که در دهه دوم سازمان صورت گرفت.
مدیرکل سازمان بهزیستی گیلان با بیان اینکه در دهه سوم بازنگری در کارهای سازمانی انجام شد، تصریح کرد: در این دهه از ظرفیت همه آحاد جامعه ازجمله اقشار و خانواده که درگذشته از آنان استفاده‌نشده بود به‌کارگیری شد تا کارهای سازمان برای جامعه هدف بهتر انجام شود.
وی با بیان اینکه هوشمند سازی و عدالت گرایی از برنامه‌ها و اهداف سازمان در دهه چهارم است، افزود: غربالگری خانوار، طرح‌های مختلف سازمان، املاک و قراردادهای بهزیستی و غیره ازجمله مواردی است که در حال حاضر به‌صورت شفاف در حال انجام است و در دسترس نیز قرار دارد.
مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه محله محوری یکی از کارهای سازمان در سال‌های گذشته است، گفت: پایگاه‌های خدمات اجتماعی، سلامت اجتماعی در خانواده و غیره ازجمله اقداماتی است که در دهه چهارم سازمان در حال انجام است.
نحوی نژاد با بیان اینکه صیانت از کودکان و دختران، آموزش‌های قبل و حین ازدواج، آموزش‌های خانواده‌ها و حمایت از افراد بد سرپرست یا بی‌سرپرست از اقدامات سازمان است که به جد در حال پیگیری است، افزود: خانواده نبض جامعه است که برای سالم بودن جامعه خانواده باید سلامت باشد و آموزش و انواع خدمات به خانواده‌ها اقداماتی است که سازمان، انجام آن را وظیفه خود می‌داند.
وی با بیان اینکه بیش از 60 هزار نفر تحت پوشش مستقیم سازمان هستند گفت: حدود 44 هزار نفر از این افراد، افراد دارای معلول هستند و حدود 17 هزار افراد آسیب‌دیده به‌صورت موقت یا دائم تحت پوشش سازمان هستند که به‌صورت ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.
مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه مستمری‌های سازمان از سال 1397 حدود 300 درصد رشد داشته است گفت: تا سال 97، 500 هزار نفر تحت پوشش بودند که از سال 97 تاکنون حدود 600 هزار نفر به جمعیت تحت پوشش قبلی اضافه شد و برخی از معلولین نیز علاوه بر حمایت حق پرستاری نیز دریافت می‌کند تا بتواند برای خود پرستار گرفته و کارهایش کمی بهتر انجام شود.
نحوی نژاد با بیان اینکه 41 مرکز شبانه‌روزی در استان مشغول فعالیت هستند که حدود سه هزار نفر را تحت پوشش خود قراردادند، گفت: حدود 44 مرکز خدماتی آموزشی روزانه در گیلان فعال هستند که بیش از یک هزار نفر را تحت خدمت و آموزش قرار داده‌اند.
وی با بیان اینکه دادگاه درمان‌مدار یکی از کارهایی است که برای معتادین متجاهر انجام شده، گفت: این دادگاه در سازمان با حضور یک قاضی تشکیل‌شده که افراد معتاد متجاهر که توسط ناجا دستگیر و به بهزیستی تحویل داده می‌شوند در همین دادگاه از آنان آزمایش انجام می‌شود و با دستور قاضی به مراکز جهت درمان معرفی می‌شود.
مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه خاتم‌الانبیا و بسیج، بنیاد مستضعفین و غیره برای ساخت مسکن مددجویان از سال 97 منعقدشده است، گفت: 60 مسکن ساخته و به خانوارهای واجد شرایط تحویل داده‌شده و تعداد باقی‌مانده را نیز در حال تلاشیم که تا پایان سال جاری این تعداد نیز ساخته و تحویل داده شود.
نحوی نژاد با بیان اینکه در کل استان به‌جز شهرستان سیاهکل اورژانس اجتماعی با شماره 123 ایجادشده است، تصریح کرد: زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب‌دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، کودکان خیابانی و کار، همسران آزاردیده، کودکان آزاردیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل، سایر افراد در کلیه سنین که در شرایط بحرانی ویژه قرار دارند ازجمله کارهایی است که توسط اورژانس اجتماعی انجام و کارکنان این سازمان خدمات‌دهی می‌کنند.
وی با اشاره به پرداخت وام به بهبودیافتگان اعتیاد برای ایجاد شغل گفت: علاوه بر پرداخت وام پیگیری برای ایجاد وام، تلاش و نظارت برای پایداری شغل‌ها نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه در تلاش هستیم تا هیچ خانواده دارای دو معلول بدون مسکن نداشته باشیم، افزود: 155 مورد خانوار بدون مسکن دارای دو معلول بوده که بخشی ساخته شده و بخشی نیز در تلاش هستیم تا پایان سال به اتمام برسانیم تا دیگر خانواده دارای دو معلول بدون مسکن نباشیم.
نحوی نژاد با اشاره به تسهیلات ارائه‌شده به مراکز غیردولتی که با بهزیستی همکاری می‌کنند بیان کرد: 80 درصد یارانه مراکز غیردولتی در نظر گرفته‌شده که مراکز نگه‌داری غیردولتی که با بهزیستی همکاری می‌کنند پرداخت شود.
انتهای پیام/3389

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/283717/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عمل موفق خارج کردن تومور شکمی از بدن یک کودک 10 ساله در رشت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله

افتتاح 3 طرح هادی و آسفالت راه روستایی در شهرستان فومن

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

اراذل و اوباش آستارا از کف خیابان‌ها‌ شدند

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله در رشت

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال 1403

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

اولین دوره مسابقات اسب دوانی گیلان برگزار شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»