نسیم گیلان

آخرين مطالب

توزیع 1000 پرس غذا توسط هیئت جنت المهدی (عج) رشت در عید ولایت اجتماعي

توزیع 1000 پرس غذا توسط هیئت جنت المهدی (عج) رشت در عید ولایت
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -

نسیم گیلان


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عید غدیر از یکی از اعیاد مهم و بزرگ اسلامی و به‌نوعی مظهر عبادت و بندگی پروردگار بوده و در بین شیعیان و مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد و اثبات آن با سندهای محکم هم توسط علمای شیعه و هم علمای اهل سنت تائید شده است.
عید غدیر «عیدالاکبر» نامیده شده و این روز، روز کامل شدن دین و اتمام نعمت‌های پروردگار، به خاطر واقعه غدیر و انتصاب شایسته و به‌حق حضرت علی (ع) به امر الهی به جانشینی رسول معظم (ص) است.
همواره یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمنان اسلام از صدر اسلام تاکنون ایجاد توطئه و فتنه بوده و در زمان پیغمبر (ع) آنچه می‌توانست همه نقشه‌های منافقان را یکجا خنثی و اسلام را در چنان برهه حساسی حفظ کند، تعیین جانشین پیامبر و اعلان رسمی آن بود.
بدون شک واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته پیامبر (ص) مهم‌ترین مأموریت خود یعنی انتخاب جانشین و به‌منزله رساندن پیام رسالت حضرت بود را به سرانجام رسانده بود از این رو نباید واقعه غدیر خم را صرفاً یک حادثه‌ای تاریخی بنامیم.
به گفته کارشناسان دینی غدیر تنها نام یک سرزمین نیست، یک تفکر و نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت خبر داده و ، نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌داران امامت است از این روز برای این روز و عید الهی اعمال و برکات بسیار زیادی در نظر گرفته‌شده است.
یکی از آن سنت‌های حسنه در روز عید غدیر پخت و توزیع اطعام است به‌طوری‌که امام صادق (ع) ز درباره این سنت حسنه و اهمیت آن در این روز فرمودند: غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک‌میلیون پیامبر و صدیق «در رأس آن‌ها خود ائمه معصومین (ع)» و یک‌میلیون شهید «در رأس آن‌ها حضرت عباس (ع) و شهدای کربلا» و یک‌میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.
هرساله در روز عید غدیر مردم و هیئتی‌های گیلان این عید پر برکت را گرامی داشته و علاوه بر برگزاری مراسمات نورافشانی و پخش شربت و شیرینی به توزیع اطعام ملکوتی هم پرداخته و در بین مردم و نیازمندان توزیع می‌کنند.
هرساله حال و هوای مردم گیلان بسیار عجیب و وصف‌نشدنی است، وقتی در این روز در خیابان‌های گیلان قدم می‌زنیم تمام فضای شهر رنگ و بوی حضرت علی (ع) را داشته و مردم به یکدیگر عید غدیر این عید امامت و ولایت را تبریک می‌گویند.
در این روز در هر محله و مسجد گیلان یکی در حال توزیع شیرینی، بستنی، شربت بوده، یکی فضای حسینیه را چراغانی و برای برگزاری مراسم جشن آماده و دیگری در کنار دیگ‌های غذا در حال پخت اطعام به‌منظور توزیع در میان مردم است.

نسیم گیلان

هیئت جنت المهدی (عج) شهرستان رشت یکی از چندین هیئت فعال در رشت است که از جوانان متدین مذهبی و انقلابی تشکیل‌شده و امسال با پیروی از مولای متقیان حضرت علی (ع) سنت حسنه توزیع اطعام را به‌جا آوردند.
امروز وقتی برای تهیه گزارش به هیئت جنت المهدی (عج) شهرستان رشت رفتم اشتیاق جوانان این هیئت برای پخت غذا و توزیع در بین نیازمندان و مردم بسیار عجیب بود زیرا نوجوانان این هیئت در حالی که از شدت گرما عرق از پیشانی آنان در حال سرازیر شدن بود ولی لحظه‌ای از کار و تلاش دست نمی‌کشیدند.
یکی از جوانان در حال شستن برنج، دیگری در حال خلال کردن سیب‌زمینی، فردی دیگر در حال ریزریز کردن گوشت و دیگری در حال آماده کردن آتش برای پخت غذا در این گرمای بی‌سابقه بوده است.
به گفته یکی از اعضا هیئت جنت المهدی (عج) شهرستان رشت این هیئت در چندین سال از فعالیت خود هرساله در شب و روز عید غدیر برنامه‌های بسیار متنوع‌ داشته و با برگزاری باشکوه جشن عید امامت و ولایت وحدت و همدلی را معنا می‌کنند.
محمدرضا آب آذر می‌گوید مردم در این شرایط کرونایی روزهای بسیار سختی را گذرانده و حتی برخی از افراد در تهیه غذای روزانه خود هم با مشکل مواجه هستند به این دلیل همواره سعی داریم تا در ایام مختلف سال با پخت غذا و به افراد نیازمند کمک کنیم.

نسیم گیلان

پخش غذا در روز عید غدیر بسیار توسط ائمه اطهار و امامان معصوم تأکید شده و بنا بر اعلام یکی از اعضا هیئت جنت المهدی (عج) رشت، با کمک اعضا این هیئت و همراهی اهالی محل و خیرین امروز یک‌هزار پرس غذا پخت و در بین مردم و در سطح شهرستان رشت توزیع شد.
اطعام دادن در این روز فرخنده و مبارک مورد تائید اهل‌بیت (ع) و سیره عملی آن بزرگواران بوده و این همان نکته‌ای است که آقای آب آذر به آن معتقد بوده و می‌گوید باید سنت پخش اطعام در بین هیئت‌ها گسترش یابد زیرا یکی از سنت‌های الهی و بسیار حسنه است.
از وی در خصوص دیگر برنامه‌های هیئت المهدی (عج) رشت در شب عید غدیر پرسیدم که گفت: در فرخنده عید امامت و ولایت مراسم نورافشانی را برگزار و سعی کردیم با برپایی مراسم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به شناخت پیغام غدیر یعنی درس بندگی، ولایت‌پذیری و بصیرت کمک کنیم.
توزیع اطعام در روز عید غدیر یکی از سنت‌هایی است که بسیار سفارش شده و هر یک از هیئت‌ها می‌توانند به‌اندازه توان خود در این طرح معنوی سهیم باشند.
​انتهای پیام/84007

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/286449/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت

اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان

نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10

آدمی حسرت سرگردونه

شعرخوانی زیبا از دکتر کاکاوند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

بارش‌های رگباری باران در گیلان

راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!

چگونگی بازیچه‌شدن ذهن ما توسط منوی رستوران‌ها

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان

توصیه مهم اژه‌ ای به فراجا درباره حجاب

آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی

لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره 8000 شهید گیلان

داستانک/مادر آلزایمری

لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره 8000 شهید گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 4 اردیبهشت 1403

5 مصدوم بر اثر برخورد خودرو با گاردریل در آزاد راه قزوین - رشت

استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان

استقبال گردشگران خارجی از 5 شهر گیلان

مراسم روز جهانی زمین پاک در خانه محیط زیست آستارا

روند عادی تردد کامیون ها در آستارا

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد

شهروند رشتی مأمور قلابی را لو داد

جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

نمازم قضا شد

از گفته خود دلشادم

استفاده از ظرفیت اتحادیه آیورا در توانمندسازی زنان

راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها

شناسایی و دستگیری مامور قلابی در رشت

آخرین سنگر فرو ریخت: پشت کردن کاپیتان به تن‌هاخ

مهلت ثبت ارزیابی واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی تا 20 اردیبهشت

قطعی 12 ساعته گاز در برخی مناطق رشت و خمام

سخن زیبای حسین پناهی در مورد پول

بازداشت عاملان جنایت در برج 20 طبقه مسکونی

اولین نشست شورای اداری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز/ تکریم ایثارگران یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کارکنان است

ضرورت بازخوانی و تبیین حماسه های دوران دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان

ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان

اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند

قطع گاز در رشت و خمام

از درد ترک خورده و از زخم کبودیم

فکر بلبل همه آن است که گلی شد یارش

سوخت قاچاق به مقصد نرسید

پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله

لزوم آشنایی نسل جدید با آرمان های ملت فلسطین

مردم ژاپن چطور کمترین زباله را تولید می‌کنند؟