نسیم گیلان

آخرين مطالب

مهلت جذب اعتبارات دستگاه‌های اجرایی از بودجه سال 99 تمدید شد اجتماعي

مهلت جذب اعتبارات دستگاه‌های اجرایی از بودجه سال 99 تمدید شد
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -

نسیم گیلان


گروه استان‌ها- نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: مهلت جذب اعتبارات سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی از بودجه سال 99 تا شهریورماه تمدید شد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت ، حجت‌الاسلام محمد صفری شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمدید مهلت دریافت و پرداخت اعتبارات در حوزه‌های مختلف تملک مالی روز چهارشنبه در مجلس تمدید شد.
اعتبارات جاری باید حتماً تا 31 فروردین‌ماه جذب شود اما اعتبارات سرمایه‌ای تا 31 تیرماه قابل تمدید است و با توجه به شرایط کرونایی نمایندگان موضوع جذب اعتبارات را بررسی و تمدید کردند.
صفری اعلام کرد: نمایندگان در مصوبه اخیر، نواقص را برطرف کردند تا همه دستگاه‌ها بتوانند اعتبارات سرمایه‌ای خود را جذب کنند و زمان آن تا شهریورماه تمدید شد و منتظر هستیم که شورای نگهبان نیز این موضوع را تأیید کند.
طرح صیانت از فضای مجازی در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص بررسی می‌شودروایت سخنگوی هیات رئیسه مجلس از نحوه بررسی طرح «صیانت از فضای مجازی»واکنش قالیباف به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی/ اینستاگرام و واتس‌آپ مسدود نمی‌شود رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس افزود: پیگیری این موضوع با مدیران استانی همه ادارات‌کل و مدیران شهرستانی نیز انجام شده و مدیران سعی دارند تا طبق لیستی که در اختیار دارند در حوزه‌هایی که با عقب‌ماندگی مواجه هستند اعتبارات را جذب کنند.
وی افزود: کمیسیون امور داخلی کشور هفته گذشته نشستی با رئیس مجلس داشت و سیاست‌های کلی هیئت رئیسه مجلس و تشخیص اولویت‌ها در این نشست بررسی شد و بنا بر این شد که برای سه سال آینده برنامه‌ای برای کمیسیون تدوین کرده و اولویت‌های کاری را مشخص کنیم.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: یکی از موضوعات کلان حدود اختیارات شورای شهر و روستا است و قرار شد در حوزه مدیریت جامعه شهری و روستایی الگوی دیگری را تعریف کنیم و در پارلمان‌های محلی تغییراتی در جهت افزایش حدود و اختیارات آن‌ها ایجاد کنیم.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افزایش اختیارات در پارلمان محلی سبب می‌شود تا بار سنگینی که بر دوش نمایندگان مجلس قرار دارد و بعضاً ضررهای کاری را متحمل نمایندگان می‌کند، برداشته شود.
صفری با بیان اینکه موضوع بعدی اصلاح قوانین انتخاباتی در حوزه ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای شهر و روستا است عنوان کرد: قرار شد در دو سالی که برای انتخابات بعدی در پیش داریم این مسئله را مدیریت کنیم و اکنون در حال تدوین راهبردهای این دو اولویت هستیم.
نماینده مردم رودسر و املش با اشاره به اینکه شرایط این دو شهرستان در حوزه شاخص بهداشت و درمان شرایط خوبی نبوده و نیست گفت: با پیگیری‌های انجام شده در طول یک سال گذشته توانستیم بخشی از اعتبارات را برای تقویت زیرساخت‌های درمانی به‌ویژه در شهرستان املش جذب کنیم.
صفری ضمن تشکر از اقدامات ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای اختصاص اعتبارات حوزه بهداشت و درمان به رودسر و املش افزود: دستگاه سی تی اسکن و اکسیژن‌ساز سال گذشته در بیمارستان رودسر تعبیه شد که این تجهیز در شرایط کرونایی بسیار کمک‌کننده بود.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه در رحیم‌آباد برای ساختمان اورژانس اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شده گفت: در بخش چابکسر نیز برای تکمیل درمانگاه نیمه‌کاره خیرین وارد کار شدند و برای تکمیل آن کمک می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: بخش کلاچای محرومیت‌هایی در حوزه بهداشت و درمان دارد و در این راستا صحبت‌هایی با آقای سالاری انجام شده است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه در کلاچای شاهد ارتقای خدمات باشیم.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به مشکلات آب شرب در روستاهای شهرستان املش تصریح کرد: به‌دلیل کاهش نزولات جوی امسال شرایط مساعدی نداشتیم و دبی ورودی آب از سرچشمه‌ها به نصف کاهش پیدا کرد.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه شهر املش و روستاهای تابع آن از این جهت از استقلال برخوردار نیستند و بخشی از خط انتقال 37 کیلومتری از سرچشمه سفیدآب از املش می‌گذرد افزود: 40 درصد آب شرب املش از این طریق تأمین می‌شود.
صفری با بیان اینکه اولویت کاری ما در املش و روستاهای آن حل مشکل آب آشامیدنی بوده و اعتبارات خوبی در این حوزه دیده شده است گفت: برخی از چاه‌ها در این ایام تجهیز و فعال شد و به‌دنبال ایجاد مخزن 3 هزار متر مکعبی در املش و هزار متر مکعبی در شهر رانکوه هستیم.
وی با اشاره به اینکه ساخت این دو مخزن اعتباری حدود 15 میلیارد را می‌طلبد اظهار داشت: مدیرکل آب و فاضلاب استان نیز پیگیر جذب اعتبار این پروژه‌ها است و محل اعتبارات حوزه آب روستایی از اعتبارات ویژه محرومیت‌زدایی در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت: در بسیاری از روستاهای شهرستان‌های رودسر و املش مشکل آب آشامیدنی وجود دارد و سعی کردیم مجموع اعتباراتی که برای حوزه نمایندگی مجلس وجود دارد را طوری مدیریت کنیم که بخشی از این عقب ماندگی‌ها جبران شود.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس درباره رانش زمین در روستای طیولا اشکورات رودسر عنوان کرد: در زمان وقوع رانش بنده به همراه رئیس راهداری شهرستان از منطقه بازدید کردیم؛ ترمیم در دو مرحله در این منطقه انجام و اعتبارات حداقلی نیز برای آن در نظر گرفته شد.
صفری گفت: وقتی در چند مرحله ریزش همچنان اتفاق افتاد، با ورود کارشناسان به این منطقه مشخص شد که 200 متر مربع از زمین در حال ریزش است؛ شرایط این روستا ویژه است و اگر بخواهیم یک کار علمی و درست در آنجا انجام گیرد به مبلغ 10 میلیارد تومان با وضعیت امروز نیاز داریم که مقدمات حل مشکل در حال انجام است.
وی با بیان اینکه برای اجرای طرح هادی کمبود اعتبارات در سنوات گذشته خسارت‌هایی را به‌دنبال داشت افزود: اعتبارات ویژه‌ای سال گذشته برای این حوزه در نظر گرفته شد؛ اعتبارات ما در طول سال‌های 96، 97 و 98 حدود 11 میلیارد و خورده‌ای بود اما با پیگیری‌های انجام شده این مبلغ به 24 میلیارد و 800 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.
صفری با اشاره به اینکه بخشی از این اعتبارات جذب شده و بخش دیگر به اجرای طرح هادی برمی‌گردد که آن نیز نیاز به اعتبارات ویژه‌ای دارد گفت: با توجه به گرانی‌ قیر که از سال گذشته هفت برابر افزایش قیمت داشته اما بنیاد مسکن فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد و در این شرایط بافت روستایی در حال آسفالت است. 
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه سفر دو ماه پیش وزیر میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع‌دستی به قاسم‌آباد رودسر دو مصوبه داشت عنوان کرد: یکی از این مصوبات ایجاد بازارچه بود که آن‌ هم منوط به فراهم کردن زمینی از سوی مسئولان محلی شهرستان بود.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با تأکید بر اینکه تاکنون این زمین در اختیار مسئولان شهرستانی قرار داده نشده است خاطرنشان کرد: همچنین بحث بیمه هنرمندان صنایع‌دستی نیز از دیگر مصوبات این سفر بود که قرار شد سهمیه ویژه‌ای در این مورد در نظر گرفته شود.
انتهای پیام/614/ ز

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/286525/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد