نسیم گیلان

آخرين مطالب

900 شغل با بهره‌برداری از 923 طرح اقتصادی در استان گیلان ایجاد می‌شود اقتصادي

900 شغل با بهره‌برداری از 923 طرح اقتصادی در استان گیلان ایجاد می‌شود
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -

نسیم گیلان


گروه استان‌ها- استاندارد گیلان گفت: 923 طرح اقتصادی با اشتغالزایی حدود 900 نفر، هفته دولت در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت ، ارسلان زارع در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای دولت و‌ شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: همه دستاوردها و توفیقات در طول 4 دهه انقلاب سرافراز در گرو وحدت مردم و دولت اسلامی بوده است.
استاندار گیلان عنوان داشت: در استان گیلان نیز این همکاری، تلاش و خدمات موجب شد که 923 طرح اقتصادی امسال برای بهره‌برداری در هفته دولت مهیا شود که تعدادی از آن‌ها 2 شهریور به بهره‌برداری رسید و مابقی طی 6 روز آینده تقدیم مردم می‌شود.
زارع با بیان اینکه برای این پروژه‌ها 2 هزار و 326 میلیارد تومان هزینه شده است که سهم بخش خصوصی اعتباری بیش از هزار میلیارد تومان بوده و این طرح‌های اقتصادی حدود 900 نفر اشتغال مستقیم و دائم دارد؛ از ابتدای امسال تاکنون 157 پروژه مهم هم با حضور مقامات ملی و یا به صورت ویدیو کنفرانس در گیلان به بهره‌برداری رسید.
36 هزار دوز واکسن کرونا امروز وارد گیلان شدتعداد بیماران کرونایی بستری در گیلان به 2000 نفر رسید3 نقاهتگاه صحرایی برای بیماران کرونایی در استان گیلان برپا می‌شود نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه برای این 157 پروژه هزار و 724 میلیارد تومان هزینه شد خاطرنشان کرد: در مجموع هزار و 80 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار 4 هزار و 50 میلیارد تومان در استان گیلان به بهره‌برداری رسید.
وی با اشاره به اینکه افتتاح این پروژه‌ها به دلیل شرایط کرونایی با حداقل اجتماعات انسانی است تصریح کرد: در افتتاحیه‌ها حضور مردم و مسئولان حداقلی است و تعداد محدودی از طرح‌ها به صورت نمادین یا به صورت ویدیو کنفرانس به بهره‌برداری می‌رسد.
زارع با بیان اینکه سیاست‌های راهبردی اقتصاد مقاومتی برگرفته از نگاه هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و متناسب با شرایط کشور است ابراز داشت: در استان گیلان در این حوزه اقدامات خوبی برای ایجاد واحد‌های جدید انجام شد.
استاندار گیلان اظهار داشت: همچنین بسیاری از طرح‌هایی که به دلیل کمبود سرمایه در گردش، فرسوده شدن بخشی از خطوط تولید و یا مشکلات حقوقی راکد یا نیمه راکد بودند با همکاری دستگاه‌های اجرایی، دستگاه قضایی استان و حمایت بانک‌ها بیش از 500 واحد راکد و نیمه‌ راکد گیلان امسال به چرخه تولید بازگشت.
نماینده عالی دولت در استان گیلان درباره راه‌آهن رشت-انزلی-آستارا گفت: این مسیر علاوه بر تأثیرگذاری در گیلان و کشور برای کشورهای دیگر نیز مهم است و در راستای بهره‌برداری خط آهن قزوین-رشت این پروژه پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته است.
وی با بیان اینکه قطعه 6 و 7 این پروژه پیشرفت 90 و 68 داشته است گفت: امیدواریم این پروژه با پشتیبانی ملی و نگاه راهبردی که آیت‌الله رییسی به اولویت دادن به توسعه ارتباطات اقتصادی و سیاسی با همسایگان به‌ویژه روسیه دارد در زمستان راه‌آهن را به بندرانزلی و سپس به آستارا برسانیم.
زارع درباره آزاد راه قزوین-رشت ابراز داشت: قطعه منجیل-رودبار عمدتاً تونل و پل و مسیر صعب‌العبوری برای اجرای پروژه آزاد راه دارد؛ با تلاش‌های انجام شده و تأمین منابع مالی این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
نماینده عالی دولت در گیلان در مورد توسعه کشاورزی در این استان گفت: گیلان به لحاظ کمیت برنج دومین قطب تولید برنج و به لحاظ کیفیت نخستین جایگاه را در کشور دارد و در 20 محصول نظیر چای، فندق و ابریشم رتبه برتر کشوری را داریم و استان گیلان 95 درصد چای کشور را تولید می‌کند.
استاندار گیلان با بیان اینکه نگاه ما فرآوری محصولات است خاطرنشان کرد: استان گیلان در همسایگی کشورهایی قرار دارد که بازار مصرف خوبی دارند و هدف‌گذاری ما برای صادرات غیرنفتی امسال 720 میلیون دلار است؛ هدف‌گذاری سال گذشته 600 میلیون دلار صادرات غیرنفتی بود به 666 میلیون دلار رسید.
نماینده عالی دولت در استان گیلان اظهار داشت: امسال نیز تحقق هدف‌گذاری به خوبی در حال انجام است و امیدواریم از برنامه 720 میلیون دلاری نیز افزایش یابد لذا جایگاه بندر آستارا در این حوزه بسیار مهم است و همچنین بندر انزلی و کاسپین نیز حائز نقش هستند.
زارع درباره توسعه و مدیریت انرژی در گیلان گفت: در استان گیلان برای تأمین منابع تولید و اشتغال نیاز به تقویت زیرساخت‌ها و احداث سدهای مخرنی داریم که می‌توانند تولید انرژی کنند به‌عنوان مثال سد شفارود که برای آن نیروگاه برق هم پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه در گیلان با کمبود برق در زمان‌هایی ناچار شدیم صنایع بزرگ را محدود کنیم لذا برای تقویت و توسعه زیرساخت‌های انرژی افزایش احداث پست‌های فوق توزیع نیز در برنامه ما است تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 4 طرح در حال اجرا در این حوزه داریم که با نگاه رییس جمهور و برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو یقین داریم این طرح‌ها در اولویت‌ قرار گیرد.
استاندار گیلان درباره اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا در گیلان گفت: همواره سعی داستیم تا تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرایی کرده و در تمامی جلسات که به صورت ویدیو کنفرانس است حضور داریم و در این جلسات در زمینه همه موضوعات بحث و بررسی انجام می‌شود.
نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: کوشش ما بر این است که با مشارکت مردم فهیم استان گیلان امور را پیش ببریم و حاصل این تلاش‌ها از طریق رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی‌ می‌شود؛ بر حسب شرایط گاهی اوقات انسداد و تعطیلی‌هایی برای مشاغل واصناف انجام می‌شود که این برای ما بسیار دشوار است.
وی با بیان اینکه ظرف 3 روز گذشته وضعیت افزایشی کرونا در گیلان متوقف شد و مطمئناً اگر افزایش جدیت مردم و مسئولان برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیرضروری تداوم یابد سیر نزولی ادامه دارد گفت: بنا شد در ستاد ملی کرونا کمیته‌ای متشکل از وزارت بهداشت و آموزش و پرورش چگونگی بازگشایی مدارس را بررسی کنند و شبکه مجازی شاد در این حوزه سهم عمده‌ای خواهد داشت.
زارع افزود: واکسیناسیون اکنون به گروه 50 سال رسیده و اولویت ما اکنون دوز دوم است چرا که در روزهای گذشته با کمبود واکسن مواجه بودیم و در مراکز واکسیناسیون تجمعاتی صورت گرفته بود؛ در جلسه صبح یکشنبه تصمیم گرفتیم که دانشگاه علوم پزشکی نظارت ییشتری داشته باشد.
استاندار گیلان با بیان اینکه بنا شد برای رشت به دلیل تراکم بالای جمعیت واکسن بیشتری اختصاص یابد تا زمان منتظر ماندن شهروندان در صفوف واکسیناسیون کمتر از یک ساعت باشد ابراز داشت: در این هفته حجم زیادی از واکسن وارد کشور می‌شود و سعی داریم سهم گیلان بیشتر باشد.
نماینده عالی دولت در استان گیلان تصریح کرد: با توجه به اینکه گیلان جزو استان‌های برتر در واکسیناسیون افراد بوده، سالمندترین استان کشور و سومین استان پرتراکم جمعیتی است تلاش ما این است تا گیلان سهم بیشتری از واکسن‌ کرونا داشته باشد.
وی عنوان کرد: همت و تلاش کادر درمان، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نماینده ولی فقیه در استان، دستگاه‌های اجرایی و نهادها، ائمه جمعه، بسیج و سپاه به‌ویژه در اجرای طرح شهید سلیمانی، ارتش و اصناف موجب شد تجهیزات زیادی به گیلان افزوده شود و اخیراً 200 تخت به بیمارستان‌های گیلان افزود شد.
استاندار گیلان با بیان اینکه تجهیزاتی نظیر اکسیژن‌ساز و ونتیلاتور به بیمارستان‌های استان افزوده شد خاطرنشان کرد: گروه‌های مردمی و جهادی و بسیجیان زیباترین جلوه‌های نوع‌دوستی را به نمایش گذاشتند و همه این‌ها خلق رویدادهای ماندگاری در تاریخ عزتمند گیلان بوده است.
انتهای پیام/614/ ز

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/291761/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است

پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

رقابت بیش از 27 هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

تارتار: یکی از اهداف اصلی ملوان کسب مقام قهرمانی جام حذفی است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید

امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است

بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان