نسیم گیلان

آخرين مطالب

افتتاح فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس گیلان فرهنگي

افتتاح فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس گیلان
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -

نسیم گیلان


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نادر حسینی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت عصر امروز در ششمین جلسه این کمیسیون در ساختمان جلسات شورا با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس گرامیداشت یاد و خاطره آنانی است که با نثار جان خود در حفظ ارزش‌های والای اسلام و انقلاب کوشیدند.
آمادگی شورا و شهرداری رشت به‌منظور چاپ زندگی‌نامه شهدا
رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره اینکه در آستانه ورود به چهل و یکمین سالگرد آغاز هفته دفاع مقدس هستیم اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی بالأخص هشت هزار شهید دفاع مقدس گیلان را گرامی داریم و ایثارگری‌های شهدای گران‌قدر با هیچ کلامی قابل تفسیر و تکریم نیست و امیدوارم با صحیح عمل کردن به وظایف خودمان بکوشیم تا دِین خودمان را ادا کنیم.
محمدحسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه در روزهای جنگ بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود نداشت، افزود: این شهدای گران‌قدر بدون چشمداشت و برای رضای خدا و دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب جان خود را نثار کردند.
وی با تأکید بر اینکه کار شاخصی برای خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران انجام نداده‌ایم گفت: وضعیت جسمی برخی از جانبازان به‌گونه‌ای است که اگر به شهادت می‌رسیدند از این‌همه رنج در امان بودند و ان‌شاءالله همواره شهدا را در تمامی اقدامات ناظر بر اعمال و رفتار خودمان بدانیم.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با قدردانی از فرمانده سپاه گیلان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان پیرامون احداث باغ‌موزه دفاع مقدس تصریح کرد: این باغ‌موزه با تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه سپاه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در حال اجرا است و شهرداری رشت نیز در این مسیر همراه و همگام متولیان این باغ‌موزه است.
کارگرنیا با اشاره به اینکه در شهر رشت باید رنگ و بوی شهدایی را افزایش دهیم بیان کرد: سازمان سیما و منظر شهرداری رشت باید المان‌های مزین به تصاویر مبارک شهدا را بیشتر در شهر اجرایی کند.
وی با بیان اینکه نسل جدید باید با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر آشنا شود تصریح کرد: باید با گسترش فرهنگ ایثار و شهادت این مهم را به نسل‌های آینده انتقال دهیم و شورا و شهرداری رشت آمادگی‌اش را به‌منظور چاپ زندگینامه‌ها و وصیت‌نامه‌های شهدای گران‌قدر اعلام می‌کند.
تصاحب بخشی از خاک میهن از اهداف دشمن بعثی
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز با حضور در این جلسه و با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس بزرگداشت حماسه‌سازانی است که با معرفت و مظلومانه این دفاع را به پیروزی رساندند.
حسین مصطفی پور با بیان اینکه حداقل هدف دشمن بعثی جدا کردن یک بخش از خاک میهن و تصاحب آن بود افزود: باید از فرهنگ و سبک و سیاق دفاع مقدس تأسی بجوییم و خلوصی که در رزمندگان دفاع مقدس وجود داشت واقعاً بی‌نظیر بود.
وی با بیان اینکه به‌منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس به‌صورت نمادین برنامه‌هایی در دست اجرا است گفت: برنامه‌هایی با این محوریت طی این هفته اجرا می‌شود که ازجمله می‌توانیم به تجلیل از 41 پیشکسوت دفاع مقدس هم‌زمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد این هفته اشاره کرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه موزه دفاع مقدس یک نیاز برای جامعه امروزی است بیان کرد: فاز نخست این پروژه به‌زودی و در هفته بسیج به اتمام می‌رسد و متأسفانه در اجرای این پروژه گیلان جزو استان‌های آخر کشور است که این موضوع شایسته نقش‌آفرینی مردم گیلان و حماسه‌هایی که در طول هشت سال جنگ تحمیلی توسط مردمان این دیار خلق شد نیست.
مصطفی پور به مشکلات پیش روی اجرای این موزه اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت اقلام موردنیاز یکی از این مشکلات است و این پروژه دارای سه فاز است که امیدواریم در هفته بسیج فاز اول را به اتمام برسانیم.
نشر فرهنگ ایثار و شهادت
هادی رمضانی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برخی‌ها عمداً در تلاش برای حذف نام و نقش رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند اظهار کرد: برخی‌ها حتی خود را طلبکار رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا می‌دانند و قصد زیر سؤال بردن جنگ را دارند و امیدوارم با تدوین برنامه‌های فرهنگی، بیش‌ازپیش فرهنگ ایثار و شهادت را نشر دهیم.
علیرضا تاج شهرستانی عضو دیگر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نخستین نقشی که در تئاتر ایفا کردم نقش یک شهید بود اظهار کرد: معتقدم برای نشر فرهنگ و ایثار و شهادت باید از ظرفیت هنرمندان نیز استفاده شود.
توجه به شانیت شهدا در زمان ساخت المان‌های مربوطه
سید حسین رضویان یکی دیگر از اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با اشاره به اینکه المان‌های شهدا باید با حفظ شانیت جایگاه شهدا ساخته شوند اظهار کرد: متأسفانه برخی از تصاویر و المان‌هایی که در سطح شهر از شهدای گران‌قدر ساخته می‌شود اصلاً مناسب نیست و این اقدام باید به بهترین نحو اجرایی شود.
انتهای پیام/84007

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/298036/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان

داستانک/ شنوایی کم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد