نسیم گیلان

آخرين مطالب

آیین تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس گیلان برگزار شد اجتماعي

آیین تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس گیلان برگزار شد
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -

نسیم گیلان


به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت گیلان امروز همزمان با آیین تجلیل سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت کشور به صورت مجازی در سالن شهدای ناجای استان با گرامیداشت یاد شهیدان والامقام در آستانه چهل و یکمین سالروز آغاز جنگ تحمیلی برگزار شد.
آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در این مراسم با سلام و صلوات یر ارواح مطهر شهیدان به ویژه امام (ره) فرمانده شهیدان دفاع مقدس گفت: مقاومت 8 ساله ملت ایران در دفاع مقدس موجب عزت دنیای اسلام و ملت‌های مسلمان شد.
او مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس را سبب سرافرازی در دنیا عنوان کرد و افزود: دفاع مقدس سبب افتخار ایستادگی مسلمانان در مقابل قدرت‌های سلطه گر شده است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی سبب افتخار تمام ادیان الهی مبنی بر اینکه دین می‌تواند صحنه گردان جامعه باشد شده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی سبب برکت و نورانیت برای انسان شد و براین اساس ادیان الهی اعتراف دارند که انقلاب اسلامی موجب رخ نمایی دین در عرصه جامعه شده است.
آیت الله فلاحتی اخلاص و وحدت را از عوامل موفقیت ملت ایران تحت رهبری امام (ره) در دفاع مقدس دانست و گفت: اخلاص رزمندگان در دفاع مقدس به مسلمانان و پیروان ادیان ابراهیمی عزت بخشید.
او خواستار ترسیم و به تصویر کشاندن تمام حوادث نورانی دفاع مقدس شد و ادامه داد: اگر گوشه‌های دفاع مقدس توسط اهل قلم ترسیم شود، دنیای معاصر و تاریخ آینده بشر به عنوان الگو از آن استفاده می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه اخلاص و خدامحوری رزمندگان موجب ماندگاری دفاع مقدس شد، افزود: دین به ما آموخت که تمام تلاش انسان باید برای آبادی آخرت باشد و اگر اینگونه شود تمام اعمال برای رضایت الهی می‌شود.
آیت الله فلاحتی به جانفشانی‌های سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی الگویی برای نسل معاصر و اسطوره برای همه اهالی مقاومت شده است.
او با بیان اینکه هفته دفاع مقدس بهترین ایام برای بیان جانفشانی رزمندگان است، اظهار داشت: مدت 8 سال دفاع مقدس از ایام الهی محسوب می‌شود.
امام جمعه رشت وحدت ملت و نیرو‌های مسلح ایران را عامل موفقیت و ماندگاری دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: وحدت و پیروی از رهبری امام (ره) در ملت ایران به ویژه رزمندگان دفاع مقدس موج می‌زند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه اخلاص و وحدت ملت ایران در دوران مقدس الگویی برای دنیای مقاومت شده است، تصریح کرد: امروز دشمنان سوگند خورده علیه دین خدا تلاش می‌کنند در عرصه فرهنگ و باور‌های دینی، اخلاص را امری موهوم تبیین کنند و در عرصه سیاست نیز تلاش می‌کنند وحدت امت اسلامی را به هم بزنند.
دفاع مقدس، نماد ایستادگی ملت غیور و سلحشور ایران است ارسلان زارع، استاندار گیلان نیز در این مراسم دفاع مقدس را نماد ایستادگی ملت غیور و سلحشور ایران خواند و با تصریح اینکه قدرت دفاعی ما، نمادی از تحکیم عزت و صلح به شمار می‌آید، گفت: پاسداشت و انتقال ارزش‌های دوران پرافتخار دفاع مقدس به نسل جوان ، یک وظیفه است که همگان باید نقش آفرینی کنند.
او افزود: دفاع مقدس، واژه‌ای است در قاموس ایستادگی یک ملت غیور و سلحشور و البته فصلی از فصول تاریخ کشورمان که در آن، مردم، با درک شرایط سیاسی و اجتماعی؛ عزت و اقتدار خود را به رخ جهانیان کشید.
استاندار گیلان دوران هشت سال دفاع مقدس را آیینه تمام‌نمای ایثارگری، فداکاری و رشادت‌های رزمندگانی خواند و اظهار داشت: اینان به معنای واقعی لشگر مخلص خدا بودند و هر چه داشتند در راه اسلام و میهن خود تقدیم کردند و نیرو‌های مسلح و قدرت دفاعی ما نیز همواره نمادی از تحکیم عزت و صلح در این سرزمین بوده است.
زارع با بیان اینکه همه شهدا با وجود کشش‌های دنیوی؛ پاکی و عهد با خداوند را ترجیح دادند، چنین ارزش‌هایی را مختص مردان خدا عنوان و اضافه کرد: معتقدم به همان اندازه که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر بازوی مردان استوار بوده، بر دوش زنان نیز استوار بوده و امروز حفظ و پاسداشت و انتقال ارزش‌های آن دوران به نسل جوان را یک وظیفه می‌دانم که باید با استفاده از ابزار‌های مختلف در این مسیر گام برداریم.
او دفاع مقدس را فرصتی هشت ساله برای استقرار کلاس انسان سازی دانست و گفت: از گلدسته‌های رفیع آن اذان حماسه و پایمردی در جهان طنین انداز شد و در سال‌های اخیر نیز مجاهدان و غیورمردان مدافع حرم و نیز شهدای هسته‌ای، غریبانه و مظلومانه پیام آزادگی و حریت را آنچنان نجوا بخشیدند تا با صدای آسمانی به گوش دنیا بنشانند.
استاندار گیلان تصریح کرد: به طور قطع بررسی و ارزیابی تجارب دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوانی که جنگ را تجربه نکرده، در برقراری ارتباط این نسل با آن دوران طلایی، بسیار مهم و موثر خواهد بود و باید با زبان، دغدغه و درد‌هایی که جوان امروز دارد؛ به او منتقل شود.
در پایان این مراسم، شماری از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا تجلیل شدند.
انتهای پیام/ع

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/298055/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد