نسیم گیلان

آخرين مطالب

اجرای 400 سند توسعه روستایی در گیلان/ تشکیل 1883 پرونده تغییر کاربری کشاورزی اقتصادي

اجرای 400 سند توسعه روستایی در گیلان/ تشکیل 1883 پرونده تغییر کاربری کشاورزی
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان- یاور پیرعلایی، توسعه روستایی را زیرشاخه توسعه کشور دانست و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت روستاها جهت افزایش درآمد و بهره وری روستاییان در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم فراهم سازی زیرساخت ها در بخش های کشاورزی، صنعتی و مالی جهت توسعه روستایی استان گیلان، افزود: توسعه روستایی و افزایش درآمد روستاییان، علاوه بر کاهش مهاجرت، افزایش سکونت های دائمی را به دنبال دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان، با اشاره به بند (الف) ماده 27 قانون برنامه ششم، از اجرای سالانه 261 سند توسعه روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: سند توسعه روستایی در سطح 400 روستای گیلان انجام شده است. همچنین باید برای 1300 روستای استان سند توسعه در بخش های کشاورزی، صنعتی، گردشگری و... را اجرایی کنیم تا در راستای ارتقای زیرساخت ها و افزایش درآمد، شاهد افزایش جمعیت ثابت روستایی باشیم.

پیرعلایی، با اشاره به پوشش 77 درصدی آب شرب، 98 درصدی برق و 97 درصدی گاز در روستاهای گیلان، عنوان کرد: در حوزه تلفن همراه و تلفن خانگی روستاها نیز به ترتیب با پوشش 95 درصدی و 94 درصدی مواجه هستیم. همچنین پوشش اینترنت پرسرعت 73 درصد، اینترنت ثابت 33 درصد و اینترنت همراه 87 درصد بوده و 360 دفتر فعال آی.سی.تی در سطح روستاهای گیلان داریم.

وی با بیان اینکه 56 درصد راه های روستایی استان آسفالت است، گفت: بنیاد مسکن به عنوان یکی از متولیات اصلی روستایی، اقدام به تهیه طرح هادی در 98 درصد روستاها کرده که 47 درصد این طرح ها اجرایی شده است.

مدیرکل امور روستایی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران، برنج، چای، بادام و... را جزو برندهای کشاورزی استان دانست و یادآور شد: گیلان یکی از قطب های کشاورزی کشور است و 1607 طرح اشتغالزایی با اعتبار 201 میلیارد تومان از محل تسهیلات کم بهره صندوق توسعه ملی در حوزه های شیلات، دام، طیور، زنیور عسل، صنایع تبدیلی و تولیدات گیاهی با محوریت کارآفرینان و تولیدکنندگان اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه گردشگری یکی از اقتصادهای نوین دنیاست، ادامه داد: استان گیلان توانسته در حوزه تسهیلات اشتغالزایی، 850 موافقت اصولی برای طرح های بوم گردی را اجرایی کند.

پیرعلایی، بوم گردی را یکی از برندهای گردشگری گیلان دانست و اضافه کرد: تاکنون تسهیلات 110 میلیارد تومانی برای 1600 طرح پرداخت شده و 150 طرح با اعتبار 65 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است. همچنین 120 طرح تا پایان سال افتتاح می شود.

مدیرکل امور روستایی گیلان، از افتتاح 180 طرح با سرمایه گذاری 2500 میلیارد تومانی تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: مهاجرت جمعیت غیر بومی و غیر مولد زمینه فروش اراضی روستایی را فراهم می کند، اما اراضی باغی و زراعی خط قرمز استان است و با همکاری دستگاه قضا و فرمانداران و بخشداران و دهیاران به ویژه در سال های اخیر اجازه تغییر کاربری را نمی دهیم.

وی بنیاد مسکن را متولی کمیسیون تغییر کاربری اراضی کشاورزی دانست و یادآور شد: ما نیز در دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری از روستاییان و دهیاران می خواهیم نسبت به تغییر کاربری ها مطالبه گر باشند. 1846 دهیار و 108 کارشناس فنی داریم که موظف هستند به افراد اجازه ندهند بدو اخذ پروانه و مجوز شروع به تغییر کاربری و ساخت و ساز کنند و در این راستا نیازمند اطلاع رسانی مردم هستیم.

پیرعلایی، با بیان اینکه در مجموع سال گذشته و شش ماهه امسال 1883 پرونده تخلف ساختمانی در دبیرخانه کمیسیون تخلفات ساختمان ماده 99(روستایی) تشکیل شده است، گفت: متاسفانه تعداد پرونده ها زیاد است و دهیاران باید از تخلف ساختمانی در مرحله اول جلوگیری کنند، زیرا جلوگیری از تغییر کاربری یکی از وظایف اصلی شوراها و دهیاران و کارشناسان فنی است.

وی از موافقت با قلع بنا در 800 پرونده خبر داد و تاکید کرد: تغییر کاربری های خلاف از انشعابات برق، آب و گاز محروم خواهند شد.

مدیرکل امور روستایی گیلان، با اشاره به انجام درجه بندی دهیاری های استان گیلان بعد از 10 سال وقفه، اضافه کرد: برای 920 دهیای فاقد درجه، از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخذ درجه کردیم و 665 دهیاری نیز ارتقای درجه پیدا کردند که منجر به افزایش 20 درصدی ارزش افزوده دریافتی از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور می شود.

وی همچنین بر فراگیری بیمه حوادث در استان گیلان تاکید کرد و یادآور شد: حوادث طبیعی و غیر مترقبه در استان گیلان زیاد است و سال گذشته موفق به بیمه کردن 90 هزار خانوار روستایی با مبلغ کم شدیم که امیدواریم ادامه داشته باشد.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/300723/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

قطعی گاز منطقه‌ای در رشت

پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران

بهره برداری از 4 تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید 1404

اختصاص 50 میلیارد تومان به پسماند گیلان

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 5 اردیبهشت 1403

احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

جمع‌آوری و دستگیری 28 معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

گیلانه، صبح بخیر گیلان وشهرما، 3 برنامه پرمخاطب رادیو گیلان

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان (فیلم)

افتتاح 4 تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

توزیع 60 بسته‌ معیشتی در رشت

برگزاری «مشق حماسه» در رشت

حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

4 روش درخشان برای تیز کردن چاقوهای کُند

رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت (عکس)

پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت

اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

کشف 60 میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

مهار آتش در خودروی سواری

دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

آسمانی شدن مادر شهید در رحیم آباد

کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت