نسیم گیلان

آخرين مطالب

نگاهی به بتای بتلفیلد 2042 علمي

نگاهی به بتای بتلفیلد 2042
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - نگاهی به بتای بتلفیلد 2042
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/8355256
17
0
زومجی / بتا بتلفیلد 2042، به حدی مشکلات ریز و درشتی در خود داشت که بسیاری از علاقه‌مندان این سری را برای تجربه‌ی نسخه‌ی جدید و جذابی از بازی، ناامید کرده است.
بعد از تجربه‌ی بلتفیلد 5 (Battlefield V)، به نظر می‌رسید EA از اشتباهات خود درس گرفته است. تلاش برای گنجاندن حالت بتل رویال در نسخه‌ی قبلی بتلفیلد و سوار شدن روی موج محبوبیت زیاد این مود بازی‌های شوتینگ، باعث شد تا گیم‌پلی بازی به ناچار تغییرات زیادی کند و در نهایت نه تنها حالت بتل رویال، بلکه حتی حالات عادی بازی هم نتواند تجربه‌ی خوبی را برای کاربران فراهم کند. بتلفیلد 5 در بسیاری زمینه‌ها بازی بسیار خوبی بود، اما هیچ‌گاه نتوانست در حد نام بزرگ خود ظاهر شود و در طرف مقابل هم Call of Duty Modern Warfare و پس از آن Warzone، تمامی گیمرهای سبک شوتینگ را به خود جذب کردند.
اما گزارشات و پیش‌نمایش‌های بتلفیلد 2042، خبر از بازگشت این سری به دوران اوج خود خبر می‌داد. EA برای این موضوع سرمایه‌گذاری گسترده‌ای کرده است و طی چند سال گذشته نه تنها DICE، بلکه 3 استودیو دیگه وظیفه‌ی توسعه‌ی بزرگ‌ترین پروژه‌ی شوتینگ تاریخ این شرکت را برعهده داشتند. ظاهرا دیگر خبری از الگوگیری‌های نابالغانه از سایر فرنچایز‌های سبک شوتینگ نبود و EA سعی بر ارایه‌ی تجربه‌ی خالص بتلفیلد را داشت؛ چیزی که سال‌ها کاربران در انتظار آن بودند.
توسعه‌دهندگان بازی تا اینجا هیچ اشاره‌ای به حالت بتل رویال نکرده و همواره به تشریح دو حالت All out Warfare و Hazard Zone پرداختند تا باری دیگر تاکید کنند که بتلفیلد می‌خواهد دست روی نقطه‌ی قوت خود بگذارد و با ارایه‌ی نبردی عظیم در محیطی وسیع که اکنون 128 نفر می‌توانند به‌طور همزمان در آن حضور داشته باشند، نزدیک‌ترین تجربه‌ی ممکن به جنگ را ارایه دهد.

نسیم گیلان


حتی در تریلر بازی هم نکات متعددی از بازگشت بلتفیلد به مکانیزم اسبق خود می‌داد که در این خصوص می‌توان به صحنه‌ی باشکوه حرکت Rendezook که در بتلفیلد 3 و 4 توسط کاربران اجرا می‌شد، اشاره کرد.
با توجه به عملکرد Call of Duty: Cold War و مشکلات عجیب و غریب بالانس، باگ‌های جدید و هجوم وحشتناک چیترها در Warzone، به نظر می‌رسید نوبت به EA و بتلفیلد رسیده است تا مجدد خودنمایی کند. با توجه هایپ ایجاد شده و ضعف رقیب، ظاهرا که همه چیز برای عرضه‌ی باشکوه بتلفیلد 2042 آماده بود. تا این که خبر تاخیر یک ماهه‌ی عرضه‌ی بازی منتشر شد نگرانی‌هایی (بسیار اندک) ایجاد کند. در ادامه زمان آغاز بتا عمومی بازی اعلام شد تا علاقه‌مندان به بازی بتوانند آن را پیش از عرضه‌ی رسمی تجربه کنند. 
علاقه‌ی شخصی بتلفیلد و نیاز به تجربه‌ی بازی شوتینگ AAA جدید در کنار تمامی پالس‌های جذاب و امیددهنده‌ی سازندگان، باعث شده بود تا شخصا خود را آماده‌ی خرید بازی در روز عرضه کنم. اما پس از 6 ساعت تجربه‌ی بتا بتلفیلد 2042، نظرم کاملا تغییر کرد و به هیچ وجه شرایط فعلی بازی را حتی نزدیک به نام بتلفیلد نمی‌دانم.
موج منفی بزرگی پس از اتمام بتا، ایجاد شده است و بسیاری از طرفداران دوآتیشه‌ی بتلفیلد، بازی رو ناقص و ضعیف عنوان کردند. این موج باعث شد تا دایس نیز مجبور به واکنش رسمی شود و اعلام کند، نسخه‌ی بتا بازی، مربوط به بیلد چند ماه پیش است و بسیاری از مشکلات در نسخه‌ی نهایی وجود نخواهند داشت. این موضوع بسیار نگران‌کننده است زیر تجربه ثابت کرده است که نسخه‌ی نهایی تفاوت چندانی با بتا یک ماه قبل از عرضه‌ی رسمی نخواهد داشت.
متاسفانه به تازگی خبری نیز منتشر شده که فردی آگاه اعلام کرده است بیلد نسخه‌ی بتا بتلفیلد 2042، مربوط به اوایل ماه سپتامبر (ماه گذشته) است و به چند ماه پیش باز نمی‌گردد. ظاهرا مشکلات بازی و موج نارضایتی کاربران، باعث ترس برخی از مسئولان دایس از آینده‌ی شغلی خود و واکنش EA شده است.
در ادامه می‌توانید تجربه‌ی شخصی و برخی از بزرگ‌ترین مشکلات بتا بتلفیلد 2042 را از نظرم، مطالعه کنید.
از لحظه‌ی اول ورود به بازی حس می‌کردم مشکلی وجود دارد و قطعات پازل درست کنار هم چیده نشده‌اند. برخی موارد بسیار خوب طراحی شده بودند، اما مشکلات عجیب و غریبی در بازی وجود داشت. انجام برخی کارها که به نظر باید ساده می‌آمدند، بسیار سخت و دشوار بود. مواردی در بازی بسیار آزاردهنده بودند که به تجربه‌ی بازی لطمه زیادی می‌زدند. 
باگ‌های متعدد گرافیکی
همیشه و از نسخه‌‌های ابتدایی، گرافیک و اتمسفر جذاب در کنار تخریب‌پذیری محیط، بتلفیلد را یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر قرار می‌داد. اما بتا بتلفیلد 2042، مشکلات بسیار زیادی در این زمینه دست و پنجه نرم‌ می‌کند. از افت فریم و استاتر گرفته، تا فلش زدن فریم‌های سفید حین بازی. جدا از این موارد، موردی که بیش از سایر بیشتر به چشم من آمد، کیفیت پایین بافت‌ها و لود شدن آن‌ها حین بازی بود. اگر دقت کنید برخی از درخت‌ها در فاصله‌ی میانی تا دور، هنگام بازی لود می‌شوند یا تغییر شکل می‌دهند. چتر نجات نیز به هیچ وجه شباهتی به جسمی پارچه‌ای نداشت و رفتاری مشابه جسمی سالید از خود نشان می‌داد و پس از فرود گیمر، ناگهان ناپدید می‌شد!
در طرف دیگر تخریب‌پذیری بازی (حداقل در همان مپ در دسترس) به هیچ وجه در حد و اندازه‌ی نام بتلفیلد نبود. در نسخه‌های قبلی، کمپ کردن درون ساختمان‌ها راه چندان موثری برای پیشرفت در بازی نبود؛ زیرا در حالی که حس می‌کردید درون ساختمان امن هستید و می‌توانید پوینت را به راحتی مال خود کنید، همیشه این امکان وجود داشت که تانکی با تخریب دیوارها وارد ساختمان شود. اما برخی ساختمان‌های بتلفیلد 2042، به‌خصوص آن‌هایی که درون خود دارای پوینت بودند، ظاهرا از وایبرنیوم ساخته شده‌ بودند!
اپراتورها
دایس با الهام‌گیری از Modern Warfare، اپراتور‌ها را وارد بازی کرده است تا در کنار کلاس‌های مختلف، تتنوع بیشتری به شخصی‌سازی کارکترها بدهد. اما این موضوع چند مشکل بزرگ در بازی ایجاد کرده است. با بزرگ شدن مپ، تشخیص نیروهای دشمن و خودی امری بسیار سخت شده است و تنها باید به نشانگر قرمز رنگ بالای آن‌ها بسنده کنید. این موضوع شاید در کال‌آو‌دیوتی به دلیل ماهیت بازی و کوچک بودن مپ‌ها چندان مشکل‌ساز نباشد و لازم به ذکر است که اپراتور‌های هر تیم در کال‌آو‌دیوتی، منحصر به همان تیم است.

نسیم گیلان


اما در بتلفیلد 2042 یک اپراتور با ظاهری یکسان در هر دو تیم وجود دارد؛ مثلا هنگامی که در یکی از پوینت‌ها خود قرار دارید، ناگهان متوجه می‌شوید تیمی از حریف که برای رسیدن به آن نقطه مپ را دور زده است، به دلیل شبیه بودن اپراتور و لباس‌های آن‌ها به نیروهای خودی و در نتیجه کاهش توانایی تمایز دشمن و خودی، در حال تار‌و‌مار نیروهای شما است. شرایط در بازی به نحوی شده است که شما نیز باید به سمتی شلیک کنید که تمامی هم‌تیمی‌های شما در حال شلیک به آن هستند.
می‌توان با تغییر رنگ لباس اپراتور‌ها بسته به تیم مورد نظر، تا حد بسیار زیادی این مشکل را برطرف کرد.
کلاس‌ها و شخصی‌سازی آن‌ها
در طرف دیگر مشکل بزرگی که در بتا بتلفیلد 2042 به وضوح به چشم می‌آمد، قابلیت شخصی‌سازی و تغییر اسلحه‌ها برای هر کلاس بود. پیش از این و در نسخه‌های قبلی سری، اگر قصد نابودی تانکی را داشتید، چاره‌ای جز انتخاب کلاس مربوطه که عموما Assault بود، نداشتید. اما در بتلفیلد 2042 می‌توانید کلاس Medic را انتخاب کنید و اسلحه‌ی خود را به اسنایپر تغییر دهید و در کنار آن راکت لانچر را برای نابودی وسایل نقلیه بردارید.
این حد از شخصی‌سازی شاید در تئوری جذاب به‌نظر برسد، اما در عمل، معنای کلاس را کاملا تغییر می‌دهد. شخصا به دلیل قابلیت سریع Heal و امکان زنده کردن هر یک از اعضای تیم خودی، همواره کلاس Medic‌ را ولی با اسلحه‌‌های Assault انتخاب می‌کردم تا هم قدرت آتش بالایی داشته ، هم امکان زنده‌ نگه داشتن خود و سایر اعضای تیم را داشته باشم.

نسیم گیلان


این موضوع باعث شده بود تا دیگر نیاز چندانی به انتخاب کلاس‌های مختلف در هر گروه چندان حس نشود و تا حدی همکاری تیمی از بین برود. جایی که پیش‌تر و در نسخه‌های قبلی، برای موفقیت یک اسکواد، راهی جز وجود چند نفر با کلاس‌های مختلف برای رفع نیاز‌های تیم در شرایط متفاوت، وجود نداشت.
مهمات اسلحه‌ها
در بتلفیلد V، مهمات همراه بازیکنان کاهش یافت تا نقش کلاس Engineer (در نسخه‌های قبلی Support) پررنگ‌تر شود. همچنین انبارهای مهماتی نیز در نقاط مختلف مپ وجود داشت تا در صورت نیاز از این طریق نیز قادر به تامین مهمات اسلحه‌های خود باشید. اما در بتلفیلد 2042، به دلیل بزرگ شدن مپ‌ها و نبود انبارهای مهمات، مشکل کمبود تیر بیش از پیش به چشم می‌خورد. تغییرات کلاس‌ها نیز باعث شده بود تا شاهد حضور مناسب گیمرهای کلاس Engineer در بازی نباشیم و تنها به برداشتن تیر از روی اجساد بسنده کنیم.
گان‌پلی
دایس ظاهرا با ایجاد برخی تغییر‌ها در سیستم حرکت بازی، سعی برا افزایش سرعت روند بازی داشته است. اکنون در بتلفیلد 2042، دو درجه‌ی Sprint‌ (مانند وارزون و مدرن وارفر) وجود دارد و اسلاید نیز در دسترس است. به همین دلیل اگر دقت کنید، می‌توانید گیمرهای کال‌آو‌دیوتی یا ایپکس را به راحتی و با توجه به نحوه‌ی دویدن و اسلاید شناسایی کنید. وجود Grapple هم برای کلاس Assault، قابلیت‌های جابجایی زیادی به آن می‌دهد. 

نسیم گیلان


اما چرا این تغییرات به نفع بتلفیلد نیست؟ فراموش نکنید که این تغییرات از بازی‌های آمده است که سرعت بالا و شوتینگ سریع با TTK و TTD پایین دارند به همین دلیل سرعت حرکت و جابجایی نشانه در آن‌ها عموما سریع است.
در بتلفیلد 2042 با وجود این که سرعت جابجایی افزایش یافته است، اما مکانیزم نشانه‌گیری و جابجایی نشانگر اسلحه هنوز به نسخه‌‌های قبلی شباهت دارد و TTK بیشتر از رقبای آن است؛ به همین دلیل حس می‌کنید به عنوان اولی اقدام باید حساسیت و سرعت آن را افزایش دهید. پس از این تغییر، به دلیل مپ بزرگ و درگیری‌های از راه‌ دور، ناگهان حس می‌کنید که سرعت جابجایی نشانگر بیش از حد نیاز است و باید آن را کاهش دهید! این دوگانگی همواره در حین بازی شما را آزار خواهد داد.
بازی نکات مثبتی هم دارد!
اشتباه برداشت نکنید؛ بتلفیلد 2042 عاری از هرگونه نقطه‌ی قوتی نیست. برخی مکانیزم‌ها در بازی جذاب طراحی شده‌ و بسیار کاربردی هستند. در این خصوص می‌‌توان به قابلیت شخصی‌سازی اسلحه در حین بازی اشاره کرد که رفتار اسلحه را بسیار تغییر می‌دهد و مثلا آن را از حالت ایده‌آل برای مبارزات دور، به حالت مخصوص نبرد محیط‌های کوچک تبدیل می‌کند. این قابلیت به حدی جذاب است که پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ی نزدیک شاهد حضور آن در سایر بازی‌های بزرگ شوتینگ باشیم. 
نباید فراموش کنیم که هسته‌ی اصلی بتلیفد، در این بازی هم وجود دارد؛ بزرگ شدن نقشه و افزایش تعداد بازیکنان نیز به این امر کمک کرده است و به همین دلیل شاهد رخ‌داد اتفاق‌های عجیب و غریب و بسیار جذاب هستیم که پیش از این نیز تنها در بتلفیلد مشاهده می‌شود. مثلا پرش از آسمان خراش و پرتاب C4 روی هلیکوپر و نابودی آن حین سقوط آزاد.
تنها راه نجات بتلفیلد 2042، نمایش شجاعت EA و تاخیر بازی است تا مشکلات گزارش شده برطرف شوند. امری که مایکروسافت سال گذشته با هیلو اینفینیت انجام داد و بازخورد مثبت کاربران از بتا اخیر آن، از نتیجه‌بخش بودن این اقدام خبر می‌دهد.
حل این دسته از مشکلات در مدت زمان یک‌ماهه تا عرضه‌ی بازی امری محال به نظر می‌رسد و در صورت عرضه‌ی بتلفیلد 2042 و با توجه به حضور رقبای قدرتمندی مانند هیلو اینفینیت، کال آو دیوتی ونگارد و عرضه‌ی مپ جدید برای وارزون، شکست بازی بسیار محتمل خواهد بود و مجددا تجربه‌ی تلخی برای عاشقان این IP در انتظار خواهد بود. 

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/302633/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماندگاری هوای پایدار گیلان تا اوایل هفته پیش روی

آماده باش راهداران رودبار جنوب

955 واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود

شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده

محدودیت‌های ترافیکی به مناسبت روز ارتش در رشت اعمال می شود

برترین های رده سنی امید معرفی شدند

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

قطعی تلفن روستای سالکویه به لطف سارقان

محدودیت‌های ترافیکی 29 فروردین در رشت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

رشد 184 درصدی عبور کالا از مرز آستارا

دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در رشت

افزایش 184 درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال 1402

توقیف خودروهای شوتی با بیش از 23 میلیارد کالای قاچاق در رودبار

سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد

تعطیل شدن یک مرکز ترک اعتیاد در شهرستان رشت

دیدار فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با دانش آموزان استثنایی گیلان

تقدیر مردم رشت از سپاه پاسداران با اهدای گُل

جهان ذهنی بِرشت

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در رشت اعلام شد

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

اعتراض چادرملو به صحنه جنجالی مقابل داماش گیلان

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

گیلان، میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان

تعیین تکلیف اعزام به خدمت 2 برادر مشمول

سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد

پیام قدردانی مجمع نمایندگان گیلان از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

رودخانه سفیدرود، زیستگاه اصلی زادآوری ماهیان خزری

کشف بیش از 30 شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

کشاورزان گیلانی برای دریافت سهمیه کود شیمایی خود اقدام کنند

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10:30

طبیعت زیبای ییلاقی ماسال در گیلان

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انجام شخم اولیه 80 درصد از اراضی کشاورزی فومن

پرداخت بیش از 40 میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است