نسیم گیلان

آخرين مطالب

جشن تکلیف سیاسی دهه هشتادی‎ها در گیلان اجتماعي

جشن تکلیف سیاسی دهه هشتادی‎ها در گیلان
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - _ بهرام قربانپور: خورشید سوسو می‌زد و گرمای نیمه جانش مرحمی کم اثر در مقابل غولِ یخبندان زمستان این روزهای گیلان بود. شناسنامه را در کنار وسایل تصویربرداری و خبری ام را برداشتم و خودم را به اولین شعبه اخذ رأی رساندم؛ امروز قرار است در کنار تکلیف مهم خبری و رسانه‌ای، در جشن بزرگ ملی و سرنوشت ساز انتخابات شرکت کنم.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
هنوز دقایقی تا شروع رأی گیری سراسری باقی مانده بود اما حضور پرشور مردم همهمه و جنب و جوش خاصی را در محل شعب اخذ رأی ایجاد کرده بود.
جوان گیلانی که به نظر می‌رسد رأی اولی باشد با شور و شوقی خاص به همراه خانواده اش در صف انتظار انتخابات ایستاده، خودش را محمد پارسا حسینی معرفی می‌کند و می‌گوید: آمده ام در انتخابات تا در سرنوشت کشورم سهیم باشم.

نسیم گیلان

این جوان رشتی ملاک انتخابش را تعهد، تخصص و پایبندی به نظام و رهبری برشمرد و انتخاب اصلح و هوشمندانه را علاج مشکلات کشور می‌داند.
در روزهایی که امواج رسانه‌های دشمن روی تضعیف انتخابات و کمرنگ کردن مشارکت مردم در انتخابات است حضور دهه هشتادی‌ها به عنوان رأی اولی‌های انتخابات مشت محکمی به یاوه گویی های رسانه‌ای دشمن است.
در سال‌های اخیر زوم دشمن روی جوانان و نوجوانان دهه هشتاد بوده است و تلاش شده تا با اغواگری‌های رسانه‌ای و ترفندهای فریب ضمن تضعیف دستاوردهای انقلاب اسلامی و ناکارآمد جلوه دادن ابعاد مختلف آن، قشر جوان و نوجوان را مقابل نظام قرار دهند که حضور دهه هشتادی‌ها در عرصه‌های مهم سیاسی نظیر انتخابات دشمن را مأیوس کرد.
از جوان خوش فکر رشتی با آرمان‌های قشنگش خداحافظی کردم و در آن طرف تر چشمم به یک بانوی مُسنِ عصا به دست خورد، پیرزنی که سال‌های عمرش را در این صف‌های طولانی انتخابات سپری کرده و به قولی سرد و گرم چشیده روزگار است و تجربه‌های فراوانی در پشت قامت خمیده اش نهان شده می‌گوید؛ انقلاب اسلامی به مردم عزت داده و حضور حداکثری در انتخابات کوچک‌ترین کار برای پاسخ و قدردانی از نعمت‌های انقلاب است.
مشهدی کبری صفرزاده که به همراه نوه اش به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری آمده نگاهش به این میدانگاه سیاسی کمی با نسل امروز متفاوت است این بانوی کهنسال گیلانی شرکت در انتخابات را از نان شب هم واجب تر دانسته و می‌گوید: انتخابات ثمره خون شهدا است و این نعمت را باید قدر بدانیم.
پیر زن رشتی که دوران سرد و خفقان استبدادی طاغوت را هم تجربه کرده، انتخابات آن دوران را خانوادگی و موروثی خوانده و معتقد است؛ رأی و نظر مردم در دوران شاهنشاهی هیچ ارزش و اهمیت نداشت و مردم خوی بردگی گرفته بودند و حضرت امام با نهضت خود و انقلاب اسلامی به مردم هویت بخشید.
هر چه از ظهر نزدیک تر می‌شدیم حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بیشتر و بیشتر می‌شد.
نقطه به نقطه و شعبه به شعبه محل اخذ آرا پایش و بررسی میدانی کردم و بعد از شعبه گردی فراوان به شعبه اخذ رأی میدان شهرداری رشت رسیدم، جایی که صف مردم از داخل محل اخذ تا بیرون گسترده شده بود و مرد و زن پیر و جوان برای انتخاب اصلح و گزینه مورد نظر وارد عرصه مهم سیاسی و اجتماعی شده بودند و لحظه به لحظه این جمعیت افزایش پیدا می‌کرد.
انتهای صف چشمم به یک فرد معلول خورد که روی ویلچر نشسته بود خودم را به او رساندم با رویی گشاده از من استقبال کرد و شرایط یک گپ و گفت خودمانی فراهم شد.
این معلول دارای ضایعه نخاعی که خودش را حسن زاده معرفی کرد استقبال مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی را وصف ناشدنی خواند و از آنها خواست تا به اصلح‌ترین فرد رأی دهند.

نسیم گیلان

مشکلات معیشتی، خدمات بهداشتی و درمانی، اقتصاد و ازدواج معلولان سرلیست دغدغه‌های این معلول رشتی بود که حل آنها را نیازمند قانونی مؤثر برای حمایت از جامعه معلولان عنوان کرد.
وضع قوانین حمایتی برای رفع مشکلات معلولان در سرفصل‌های مختلف مطالبه جدی از مجلسی‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.
این شهروند رشتی را با مطالبات به حقش در حوزه معلولان تنها گذاشتم و به بانویی رسیدم که با دو فرزند خردسالش به پای صندوق‌های رأی آمده تا به این انقلاب و نظام ادای تکلیف کند.
مهربانو احمدی مادر گیلانی که انتخابات را مصداق مردم سالاری دینی انقلاب اسلامی دانست و نقش آفرینی مردم را در سرنوشت خویش فرصت به دست آمده از بطن انقلاب تلقی می‌کند.
خدمت صادقانه و دلسوزانه کوچک‌ترین قدم برای سپاسگزاری و قدردانی از محبت‌های مردم همیشه در صحنه است.
این بانوی گیلانی انتخابات را مهم‌ترین رویداد سیاسی و اجتماعی ملی و منطقه‌ای معرفی کرد، رویدادی که چشم جهان به نحوه مشارکت آن دوخته است.
ساعت از ظهر گذشت و به عصر باشکوه جمعه انتخاب رسیدم هر لحظه بر جمعیت حاضر در شعب اخذ رأی افزوده می‌شد و آن چیزی که جذابیت این حضور حماسی و جشن ملی را بیشتر می‌کرد خروش دهه هشتادی‌ها بود، نسلی که در هجمه و جنگ نابرابر رسانه‌ای قرار دارد اما با بصیرت و آگاهی خودش را به پای صندوق‌های رأی رسانده تا مراسم تکلیف سیاسی اش را جشن بگیرد.
از گوشه گوشه گیلان از غرب تا شرق از جنوب تا مرکز گیلان خبر می‌رسد که مردمان دیار میرزا کوچک خان جنگلی با شور و شوق خاص به پای صندوق‌های رأی آمدند تا بار دیگر ثابت که تا پای جان پای آرمان‌های انقلاب اسلامی، امامین انقلاب و شهدای عزیز ایستادند.
این طور که آمارها روایت می‌کند میزان مشارکت مردم در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی نسبت به دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حدود 10 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
این افزایش 10 درصدی مشارکت در شرایطی اتفاق می‌افتد که در طول این سال‌ها دشمن تلاش کرده با تمام قوا و با ابزار رسانه‌ای و تکنیک‌های فریبنده مردم را از انقلاب و نظام بدبین کند اما مردم ایران اسلامی به ویژه گیلانی با تاسی از امامین انقلاب و شهدای عزیز همچنان پرچمدار واقعی انقلاب اسلامی هستند.
مردم در قشرها و طیف‌های مختلف با رنگ بندی‌های سیاسی، جناحی، سلایق و اندیشه‌ها در 2 هزار 690 شعبه اخذ رأی گیلان حضور پیدا کردند تا 13 کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی و 4 کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری را انتخاب کنند حال که مردم آگاهانه و هوشمندانه با حضور حماسی دست به انتخاب بزرگ زدند دیگر نوبت مسؤولان نظام است که با رفع محرومیت‌ها، مشکلات و چالش‌ها به محبت‌های مردم پاسخ مثبت دهند.
کد خبر 6042883

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/743910/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نگاه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به بنیان خانواده و جوانی جمعیت

استقبال کم نظیر رشتوندان از خدام رضوی

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 28 اردیبهشت 1403

تصاویری از یکپارچه سازی چهارمین فضاپیمای Starship

لزوم ساماندهی پساب کارخانجات روغن‌کشی زیتون در منجیل

اجرای فیبر نوری در 55 شهر گیلان/ کشاورزی دانش بنیان فعال شود

شفق قطبی را در کجا میشه دید؟

مهارت هوش مصنوعی افراد زنگ خطر بیکاری شما

برنامه ریزی برای بردن روغن زیتون به بورس

استقبال از کاروان «زیر سایه خورشید» در رشت

آماده باش دستگاه‌های خدمات رسان در پی هشدار هواشناسی

اجرای همزمان چهار بخش از زیرمجموعه‌ی طرح جی نف در گیلان

اجرای همزمان چهار بخش از زیرمجموعه‌ی طرح جی نف

چون زلف توام جانا در عین پریشانی

داستانک/ عظمت در چگونگی دیدن است

بهینه سازی نظریه کرمچاله

یک رصد از کهکشان قنطورس در فاصله‌ی 12 میلیون سالِ نوری از زمین

اقامه نماز جمعه در شهر‌های گیلان

تشکیل کارگروه ساماندهی واردات چای

سپاهان 1 ملوان 0؛ پیش به سوی لیگ الیت آسیا

کتابی که دست آمریکا در زمینه حقوق بشر را آشکار می‌کند

آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری در خمام

شفق قطبی چگونه شگل می گیرد؟

به فکر پریدن بود!

یون‌ها به یاد می‌آورند!

بچه‌ها،سیاهپوش جشن طلاق والدین!

مدیریت برتر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در حوزه رویداد جوانی جمعیت

سارقان مسلح تحت تعقیب در گیلان دستگیر شدند

تسلیت نماینده ولی فقیه در گیلان در پی درگذشت پدر شهیدان ساغری

سخنان مولانا در مواجه با مرگ

چرا رسیدن به مریخ 7 ماه طول می کشد؟

پیام تسلیت استاندار گیلان در پی درگذشت پدرشهیدان ساغری

انسان های بی ریشه را بشناسید

پیش‌بینی کشفیات آینده؛ دانشمندان توپولوژی کیهانی را کاوش می‌کنند

خیرمقدم مادر شهید مدافع حرم رادمهر به ریاست محترم جمهور در سفر به مازندران

دوره آموزش تولید محتوا در رسانه برگزار شد

رونمایی از کلکسیون ارقام زیتون در گیلان

داستانک/ این ناراحتی چه درس مهمی به من داد؟

تمرینات چالشی قدم زدن در سطح مریخ

توجه به کانون خانواده‌ها مأموریت‌های مهم دانشگاه آزاد است

پیش بینی قرارگیری بیش از 130 واحد تولیدی در چرخه دانش بنیان

حضور موفق گیلان در نمایشگاه بین المللی «اکسپو»

رونمایی از جام‌های طلای گیلان در رشت

توجه به کانون خانواده‌ از مأموریت‌های مهم دانشگاه آزاد است

تقویت بارش ها در گیلان و صدور هشدار سطح نارنجی

سارقان مسلح تحت تعقیب دستگیر شدند

شادی عدم غم نیست!

کارمندان و اعضای هیئت علمی برای ارتقای عملکرد دانشگاه تلاش ‌کنند

روایت مهر از شهرک سوخته امامزاده ابراهیم(ع) شفت

ابوالشهدا ساغری در رشت آسمانی شد