نسیم گیلان

آخرين مطالب

کشف بیش از 4 تن موادمخدر در گیلان/کاهش 9 درصدی وقوع جرائم سایبری اجتماعي

کشف بیش از 4 تن موادمخدر در گیلان/کاهش 9 درصدی وقوع جرائم سایبری
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه تعامل پلیس با رسانه‌ها یک رویکرد راهبردی برای افزایش مشارکت عمومی و ارتقای امنیت اجتماعی است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 تن و 855 کیلوگرم انواع موادمخدر در گیلان کشف شده است.
سردار عزیزاله ملکی امروز، 23 اسفندماه در نشست با جمعی از اصحاب رسانه گیلان که در سالن کوثر ستاد انتظامی استان به منظور تشریح عملکرد فرماندهی انتظامی استان در سال جاری برگزار شد، اظهار کرد: امنیت پایدار با مشارکت و همکاری آحاد جامعه محقق خواهد شد و حلقه اتصال پلیس با مردم، خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند.
وی برقراری امنیت پایدار در جامعه را یکی از اهداف مهم پلیس دانست و افزود: تعامل مجموعه انتظامی با رسانه‌ها، یک رویکرد راهبردی در افزایش مشارکت عمومی و ارتقاء امنیت اجتماعی است.
فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌ها و ابزارهای مجموع انتظامی برای مقابله با وقوع جرم و بزهکاری، موضوع پیشگیری است و همکاران ما در سطح کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی با اقدامات مناسب خود نسبت به تامین نظم و امنیت اقدام می‌کنند.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به عملکرد پلیس استان از ابتدای سال جاری تاکنون تصریح کرد: یکی از ثمرات خوب عملکرد پلیس گیلان، کاهش وقوع جرائم خشن از جمله زورگیری و خفت‌گیری و همین طور افزایش ضریب امنیتی واحدهای تجاری، بانک‌ها و مراکز خدماتی است.
سردار ملکی با بیان اینکه میزان مجموع کشفیات موادمخدر در سال جاری، بیش از 4 تن و 855 کیلوگرم بوده ‌است، افزود: کشفیات موادمخدر نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش داشته ‌است.
وی با اشاره به وقوع 28 هزار و 443 فقره سرقت طی سال جاری در استان، تصریح کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یک درصدی داشته است.
فرمانده انتظامی استان گیلان بیان کرد: تعداد 585 فقره پرونده جعل در این مدت کشف و 182 جاعل در استان دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد کاهش داشته ‌است.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه 13 باند شرکت هرمی و شبکه‌ای با دستگیری 143 نفر در استان منهدم شده است، گفت: انهدام 13 باند کلاهبرداری، کشف 1303 فقره پرونده کلاهبرداری و دستگیری 447 متهم از دیگر توفیقات پلیس در برخورد با جرائم بوده است.
سردار ملکی در رابطه با شناسایی و برخورد با تخلفات صنفی از ابتدای سال جاری تاکنون، افزود: طی بازدید از 123 هزار و 681 واحد صنفی در گیلان از 23 هزار و 887 واحد صنفی تعهد اخذ و ضمن صدور اخطار پلمب برای 6 هزار و 248 واحد صنفی، 5 هزار و 112 واحد متخلف شناسایی و پلمب شده است.
وی با توجه به مسافرپذیر بودن گیلان و سفر سالانه هزاران نفر از مسافران و گردشگران به استان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد افزایش 4 درصدی آمار متوفیان تلفات جاده‌ای، افزایش 3 درصدی مصدومان تصادفات بودیم و در مجموع، کل تصادفات کاهش 2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
فرمانده انتظامی استان گیلان مجموع تماس‌های مردمی با سامانه فوریت‌های پلیسی 110 را 2 میلیون و 281 هزار تماس اعلام کرد و افزود: تعداد تماس‌های گرفته شده با سامانه 110 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش یافته است.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به افزایش 20 درصدی جرائم گیلان در سال 1402، بیان کرد: بر اساس آمارها و گزارشات در سال جاری 146 هزار و 723 پرونده در خصوص جرایم مختلف در استان تشکیل شده است.
سردار ملکی از کشف 748 هزار و 108 عدد انواع مواد محترقه و آتش‌زای خطرناک و غیر مجاز در گیلان خبر داد و گفت: این مقدار کشفیات مواد محترقه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به کاهش 9 درصدی وقوع جرائم سایبری در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیان کرد: 3682 پرونده در خصوص جرایم سایبری تشکیل شد که در این خصوص 943 متهم دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان گیلان برخورد با قاچاق کالا و ارز در سال جاری را از اولویت‌های مجموع انتظامی استان اعلام کرد و با بیان اینکه کشفیات کالای قاچاق افزایش 181 درصدی داشته است، تصریح کرد: 3301 فقره پرونده به ارزش 830 میلیارد تومان در این خصوص در گیلان تشکیل و 3432 متهم نیز دستگیر شده است.
این مقام ارشد انتظامی به کشف 250 هکتار زمین‌خواری و تشکیل 376 پرونده در سال جاری اشاره کرد و افزود: کشفیات این حوزه افزایش 137 درصدی داشته است.
سردار ملکی بیان داشت: در سال جاری تعداد 107 فقره پرونده به ارزش تقریبی 120 میلیارد تومان با افزایش 227 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در حوزه تشدید مبارزه با احتکار کالاهای اساسی در گیلان تشکیل شد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 3278 نفر به مرکز مشاوره مراجعه و 25 هزار و 698 جلسه مشاوره در دوایر مشاوره کلانتریهای استان تشکیل شده که 13 هزار و 554 مورد آن به صورت خود معرف و 8 هزار و 866 پرونده ارجاعی از مرجع قضائی بوده است، خاطرنشان کرد: از مجموع پرونده‌های قضائی، 6 هزار و 253 پرونده معادل 71 درصد منجر به مصالحه شده است.
فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به افزایش 7 درصدی تماس‌های عملیاتی و کاهش 16 درصدی تعداد تماس‌های راهنمایی و ارشاد گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 30 هزار تماس با این مرکز برقرار شده است.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به استفاده حداکثری از کارکنان انتظامی برای تامین نظم و امنیت مردم و مسافران نوروزی، گفت: 4700 نفر از کارکنان انتظامی گیلان در اجرای طرح نوروزی 1403 به مردم خدمت‌رسانی خواهند کرد.
سردار ملکی در پایان شعار انتظامی سال جدید را «نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه‌ای» اعلام کرد و افزود: جلوگیری از بروز تصادفات، کاهش تلفات و مصدومان حوادث ترافیکی و پیشگیری و مقابله با وقوع سرقت و دیگر جرائم از اولویت‎های پلیس در تعطیلات نوروز 1403 است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/745234/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 27 اردیبهشت 1403

مسئولان روابط عمومی اقدامات سازمان خود را در جامعه منعکس کنند

پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

هزینه ١٨٠ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی در پروژه های بخش سنگر

بزرگ‌ترین توفان خورشید در راه زمین / آیا در ایران بازهم شفق قطبی خواهیم دید؟

(تصاویر) بندر کیاشهر، تاریخ خاویار خزر

توسعه اقتصادی روستاها نتیجه اقدامات زیربنایی جهاد سازندگی است

یادواره‌های شهدا به صورت منظم برگزار شود

پایان کار محسن بنگر در شهرداری آستارا

داستانک/ دعای مادر

بازوی کهکشان راه شیری بر فراز سبلان

برگزاری همایش رسانه‌ای «گاهی دور، گاهی نزدیک» در رشت

خبر‌هایی از برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره گلاب گیری در کلاته رودبار

پیگیری مشکل مخابراتی 8 روستای شهرستان ماسال

انجام بیش از 10 هزار بازرسی برای نظارت بر بازار گیلان

توزیع کالا با قیمت مناسب در بازار از اهداف دولت است

شعری زیبا از خاقانی

بمب هسته ای چطور کار میکنه؟

در عصر فرمانروایی گوشی چگونه فرزندان‌مان را کتابخوان کنیم؟

مهلت دستگاه قضا برای ساماندهی مرکز دفن زباله شهرستان آستارا

عبور از این مرحله به گرفتن جام کمک بسیاری می‌کند

لزوم ساماندهی بازارهای هفتگی با هدف کنترل قیمت ها

لزوم تبیین دستاوردهای دستگاه قضایی

بزرگداشت فردوسی در حضور دولت آبادی، مسجد جامعی، مجتهد شبستری و...

توصیه دکتر الهی قمشه‌ای از کتابی استثنائی که همه باید بخوانیم

5 ناشر متخلف نمایشگاه کتاب حکم گرفتند

جایگاه انرژی‌های تجدیدپذیر در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

یک سیارک به اندازه خودرو از کنار زمین گذشت

سیر تا پیاز وام تشویقی ازدواج دهه شصتی‌ها

مراسم اختتامیه هفتمین همایش ادبی و ملی «العبد» در فومن

جمع‌آوری و دستگیری 1153 معتاد و فروشنده موادمخدر در رودسر

دومین سیاره پشمکی کشف شد

راهنمای تبدیل‌شدن به والدی که می‌خواهید باشید

آینده نگری تیم عمرانی کیش درخصوص مدیریت پساب

نماهنگ فردوسی را بزرگ کنید

تفاله قهوه را دور نریزید؛ با آن خانه بسازید!

ارتقای خدمات به زایران اربعین حسینی مستلزم آسیب شناسی عملکرد مواکب

«بنگر» از هدایت شهرداری آستارا کناره‌گیری کرد

توزیع عادلانه کالا‌های اساسی در جامعه برابربا رضایتمندی عمومی

آینده نگری سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص مدیریت پساب این جزیره زیبا

بزرگترین کتابخانه عمومی کشور کجای کار احداث است؟

تصویر روز ناسا ؛ خوشه 37

چینی‌ها چگونه بچه‌هایشان را «فعال‌تر» کردند؟

احیای دارالقرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دستور کار است

سومین جشنواره گلاب کلاته رودبار دامغان برگزار می‌شود

اضافه شدن بیش از 80 واحد صنعتی جدید در گیلان به مشترکان گاز

راه آهن رشت کاسپین به زودی به بهره برداری می رسد

آیین غبارروبی حرم سلطان سید جلال‌ الدین اشرف(ع) آستانه اشرفیه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

تاریخ اولین پرواز سرنشین‌دار «بلو اوریجین» پس از وقفه طولانی