نسیم گیلان

آخرين مطالب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: هنر باید در خدمت مفاهیم قرآن باشد فرهنگي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: گفتمان دولت سیزدهم با محوریت قرآن مجید است و هنر باید در خدمت مفاهیم قرآن قرار گیرد.
از گیلان ، رضا ثقتی روز یکشنبه در آئین افتتاحیه دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان اظهار داشت : می بایست با پرچم قرآن کریم، جهت دهنده حرکت های فرهنگی و هنری در جامعه باشیم.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی با بیان اینکه گیلان مهد تحقق تمدن شیعی است افزود: بنا داریم پیشگام کارهای فرهنگی-دینی در کشور باشیم و در این راستا حرکت های ملی داشته باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت: هفته قرآن و عترت با هدف شناسایی استعدادهای بالقوه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه گیلان برای ترویج و تبلیغ آموزه‌های قرآن و عترت و تبدیل آن به استعدادهای بالفعل در استان آغاز شده است.
ثقتی، خلق و تولید آثار ماندگار و ارائه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت (ع) در قالب هنر را از دیگر اهداف برگزاری این هفته برشمرد و افزود: هفته قرآن و عترت میعادی سالانه برای اهالی فرهنگ و هنر در ترویج و تبلیغ فرهنگ نورانی ثقلین است.
خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی، عفاف و حجاب، مکتب شهید سلیمانی، نماز و نیایش محورهای برنامه‌های هفته قرآن و عترت به‌منظور بازآفرینی هنری و ادبی مفاهیم قرآن کریم، احادیث و سیره عملی اهل بیت (ع) و تبیین و ترویج هنری سبک زندگی قرآن و روحیه ایثار و شهادت ذکر شده است.
برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم برگزاری نشست و کارگاه آموزشی با محوریت قرآن وعترت ،تجلیل از قاریان، حافظان، استادان و هنرمندان قرآنی ،اکران فیلم‌های قرآنی، اجرای نمایش خیابانی ، یادواره شهدای قرآنی و تجلیل از شهدای شاخص قرآن از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته قرآن و عترت گیلان است و همچنین آثار برگزیده خوشنویسی، تذهیب، پوستر، هنرهای تجسمی، تولیدات رسانه‌ای و کتاب در نمایشگاه قرآن و عترت در معرض دید عموم قرار می گیرد.
رشد و توسعه مفاهیم قرآن و عترت در قالب فعالیت های هنری و رسانه ای

نسیم گیلان

امیر حجت مرادی، مدیر عامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت گیلان در آیین افتتاحیه دبیرخانه هفته قرآن و عترت استان نیز اظهار داشت : یکی از اهداف برگزاری هفته قرآن و عترت این است که مفاهیم قرآن و عترت در قالب فعالیت های هنری و رسانه ای ارائه و در این جهت رشد یابد .امروزه یکی از مهمترین ابزار برای اینکه بتوان این مفاهیم را در کنار سایر فعالیت های هنری و قرآنی انتقال داد ،رسانه و هنر می باشد .
وی افزود:عرصه ی جدیدی در حوزه قرآنی در حال شکل گیری است و فعالیت های قرآنی در زمینه هنر و رسانه نیز باید توسعه پیدا کنند.
وی اضافه کرد : بر آن هستیم تا در حوزه فعالیت های قرآنی نیز از شرایط تک بعدی تا کنون صرفا در زمینه قرائت ،حفظ و مفاهیم بود به فعالیت های چند بعدی روی آوریم. اساتید و پیشکسوتان قرآنی زیادی هستند که در بخش هنر و رسانه نیز دارای رتبه هایی می باشند و باید از ظرفیت این عزیزان در سایر بخش‌ها با فراهم کردن بستر مناسب برای تعلیم ،بهره گیری کنیم.
مرادی ادامه داد : امیدواریم که امسال با توجه به ضیق وقت برای طی روال اداری برگزاری هفته قرآن و عترت، بتوانیم این آیین را به نحو احسن برگزار کنیم و ان شاء الله دبیرخانه دائمی قرآن و عترت را در استان دایر نماییم.
وی گفت:امیدواریم که بتوانیم برنامه خوب و فاخری در شأن استان گیلان برگزار کنیم.
مرادی در پایان از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دست اندرکاران برپایی هفته قرآن و عترت گیلان قدردانی کرد.
در پایان این مراسم احکام دبیران و داوران هفته قرآن و عترت استان گیلان اهدا شد .
انتهای پیام
بیشتر بخوانید معرفی برگزیدگان جشنواره رسانه ای فراز گیلان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد ؛ برگزاری هفته قرآن و عترت در استان گیلان لینک کپی شد ارسال به دیگران وبگردی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هفته قرآن و عترت گیلان رضا ثقتی مدیر عامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت گیلان

نسیم گیلان

دریافت وام ازدواج آسان‌تر می‌شود

نسیم گیلان

خطیب‌زاده: هیات حاکمه افغانستان باید مسئولیت امنیت همه شهروندان را بپذیرد

نسیم گیلان

سختی‌های بازیگری از زبان حسین بیرانوند/ کارگردان از ما خواست که فارسی حرف بزنیم آخرین اخبار گیلان جریمه یک میلیارد و 400 میلیونی برای اخلالگران بازار گیلان تأکید استاندار گیلان بر مهارت‌افزایی و توانمندسازی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی جدیدترین رنگ بندی کرونایی شهرهای استان گیلان 14 فروردین 1401 مدیر روابط‌ عمومی داماش: دیدار داماش با اتحاد فومن با حضور هواداران برگزار می‌شود راه‌اندازی 60 مرکز " اطعام مهدوی" در استان گیلان پیش بینی هوا و هشدار سازمان هواشناسی به کشاورزان درباره احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها مراسم آغاز دوباره آموزش حضوری در سطح مدارس شهرستان رشت حضرت علی (ع) چه خصلت هایی را مخصوص روزه‌ داران می دانند؟ رئیس شورای اسلامی شهر رشت : مشاهده وضعیت آب و فاضلاب در برخی از محلات رشت موجب شرمساری است بدون سحری روزه بگیرید ، کرونا می گیرید! روز طبیعت در بندرانزلی آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان گیلان تا 13 فروردین 1401 گوشه ای از رسم و رسوم روزه‌داری در ماه مبارک رمضان و قبل از کرونا انتصاب سرپرست هیات جودو استان گیلان هنوز 200 هزار خودروی غیر بومی در مازندران و گیلان حضور دارد پیام تسلیت وزیر ورزش و جوانان درپی درگذشت والده گرامی احمد دنیامالی نماینده مردم شهرستان بندرانزلی اخبار برگزیده پارلمان پاکستان منحل شد از ولاهوویچ تا مسی و رونالدو آخرین خبر از وضعیت فرزاد فرزین سوزش زبان نشان دهنده کدام بیماری است؟ حس و حال امین حیایی بعد از دریافت سیمرغ ساخت فیلم سینمایی «بیرو» از زبان کارگردانش پیشنهاد دانشمند ایرانی برای خنک کردن زمین هفت سین سینمایی شبکه ها در 13 فروردین چند توصیه‌ طب سنتی ایرانی برای ماه رمضان تفاوت رب انار شیرین با ترش چیست؟ توصیه‌های پلیس راهور به مناسبت روز طبیعت گل‌های تیم فوتبال ایران در مسیر جام جهانی آسمان آبی استقلال بعد از موفقیت‌های رقیب سنتی شبکه اجتماعی

نسیم گیلان

دریافت وام ازدواج آسان‌تر می‌شود آخرین اخبار بازار اخبار پربازدید اخبار برگزیده قیمت زنده نرخ سکه و ارز لیگ ایران و جهان آرشیو اخبار صفحه نخست | ارتباط با ما | درباره ما | آرشیو |

نسیم گیلان

تمام حقوق برای خبرگزاریبرنامحفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است

نسیم گیلان


لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/751855/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استارلینک به بهبود خدمات بهداشتی در اندونزی کمک می‌کند

از گرانول خورشیدی بیشتر بدانید

پیام تسلیت فرمانده انتظامی گیلان

تنها توفیق هوشنگ ابتهاج!

خیلی از آدم ها نمیتونن مشکلاتشون رو بگن!

اتفاق تلخی که زن صیغه ای برای مرد خیانتکار رقم زد

شهادت 3 مامور پلیس توسط یک شرور مسلح در تهران

خبر جدید وزارت کار درباره واریز یارانه ویژه دولت

چهارشنبه تعطیل شد، امتحانات دانش آموزان هم لغو شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 31 اردیبهشت 1403

توضیحات جدید درباره حادثه برای بالگرد رئیسی

خبر تازه درباره وضعیت امام جمعه تبریز بعد از حادثه

محل سقوط هلی‌ کوپتر رئیسی اعلام شد

کشف بالگرد رئیس جمهور در منطقه «طویل»

تصویر منتشر شده از محل کشف بالگرد رئیس جمهور

تکذیب احتمال خرابکاری در سقوط بالگرد رئیسی

خبر شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش تایید شد

اطلاعیه دولت در پی شهادت رئیسی و همراهانش

برنامه احتمالی تشییع پیکر شهدای بالگرد رئیسی

تکذیب خبر ترور سردار رادان

رهبر انقلاب پنج روز عزای عمومی اعلام کردند

بیانیه وزارت خارجه در پی شهادت امیرعبداللهیان

زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر رئیسی در تبریز

پیام رهبر انقلاب در پی شهادت آیت الله رئیسی

رهبر انقلاب، رئیس جمهور موقت را انتخاب کردند

تکلیف تعطیلی سراسری مشخص شد

جانشین امیرعبداللهیان در وزارت خارجه منصوب شد

برنامه دقیق تشییع پیکر رئیسی مشخص شد

اجرام مرموز در فضا که از وجود حیات فرازمینی حکایت دارند

کاوشگر «بپی‌کلمبو» اروپا دچار نقص فنی شد

صدای ضبط شده از اجرام کیهانی

اصلاح داروی شیمی‌درمانی برای فرار از سد خونی مغز

ناسا اسرار قطب‌های زمین را کشف می‌کند

آیا می دانید صدای سیاهچاله چگونه است؟

خورشید در مقابلِ عظمتِ سحابی سر اسب

ویدئویی از سفر 6 گردشگر «بلو اوریجین» به لبه فضا

چرا هرماه یک خورشید گرفتگی نداریم؟

نصیحت کردن را فراموش کنید!

بازدید مدیرعامل بیمه دی از شرکت خدمات بیمه ای امید بنیان

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‌ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

فرمانده مرکز مقاومت بسیج: کرمانشاه، نامی آشنا در سراسر کشور است

واکنش مقامات بین المللی به شهادت رییس جمهور ایران

آیت‌الله رئیسى سیدالشهدای خدمت به‌عنوان مایه افتخار و غرور ملی ماندگار شد

پیام تسلیت سرپرست بانک دی در پی شهادت رئیس جمهور

پیام انجمن همسران شهدای استان فارس در پی عروج شهادت گونه رئیس جمهور و همراهانش

خانواده «شهید سلیمانی» شهادت رییس‌جمهور را تسلیت گفتند

پیام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی عروج شهادت گونه آیت الله رییسی

پیام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی عروج شهادت‌گونه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه

نماینده صومعه‌سرا: مردم امامزاده ابراهیم بیش از یک ماه است در چادر زندگی می‌کنند/ ما گیلانی‌ها خدا نداریم؟

طرز تهیه املت شاپوری رشت ؛ صبحانه خوشمزه گیلانی ها