نسیم گیلان - فارس / پس از اختلال نرمافزاری در تلویزیونهای اسنوا و دوو، بخشی از مشکلات برطرف شده اما برخی دستگاهها همچنان دچار نقص و کاربران منتظر رسیدگی هستند.
پس از بهروزرسانی نرمافزاری خودکار برخی تلویزیونهای اسنوا و دوو که هر دو از محصولات شرکت «انتخاب» هستند تعدادی از این دستگاهها با اختلال در عملکرد مواجه شدند. این مسئله موجب ثبت پویشی از سوی کاربران در سامانه فارسمن با عنوان «اسنوا مشکل تلویزیونهای معیوب پس از بهروزرسانی را برطرف کند» شده است. بر اساس اعلام کاربران، پس از گذشت چند هفته از بروز این مشکل، هنوز اقدامات مؤثر و جامعی برای رفع آن صورت نگرفته و پاسخ شرکت به تماسهای مکرر، صرفاً وعدهی ارسال قطعه یا مراجعهی کارشناسان فنی بوده است.
شرکت انتخاب چند روز پس از بروز این اختلال، در اطلاعیهای اعلام کرد که این مشکل ناشی از ناهماهنگی نرمافزاری بین سیستمهای داخلی دستگاهها و بستر ارتباطی خارجی تأمینشده از چین بوده و اعلام کرد که تا پایان روز جمعه 10 مرداد، بیش از 90 درصد تلویزیونهای معیوب رفع عیب شدهاند.
بازار ![]()
طبق این اطلاعیه، از ابتدا احتمال بروز مشکل برای حدود 20 درصد دستگاهها پیشبینی شده بود، اما بررسیها نشان داده که میزان واقعی تلویزیونهای دچار اختلال، کمتر از 5 درصد کل فروش بوده است.
همچنین شرکت اعلام کرد که فرآیند رفع مشکل شامل مشاوره تلفنی، مراجعه حضوری و در مواردی تعویض قطعات سختافزاری بوده است. با این حال، بررسیها و تماس با برخی از ثبتکنندگان پویش نشان میدهد که با وجود گذشت نزدیک به یک ماه، هنوز برخی از دارندگان این تلویزیونها با مشکل مواجه هستند.
به گفته آنها، در برخی موارد با تعویض بُرد اصلی مشکل برطرف شده، اما در مواردی دیگر یا هنوز هیچ مراجعهای صورت نگرفته و صرفاً قول پیگیری داده شده یا با وجود تعویض بُرد، اختلال همچنان باقی مانده است.
کاربران در این پویش خواستار رسیدگی سریعتر، پاسخگویی شفاف و اقدام مؤثر شرکت تولیدکننده و خدمات پس از فروش برای حل کامل این مشکل شدهاند.