شیوههای نظام تعلیم و تربیت در دوران شیوع کرونا تغییر کرد
چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 19:24:47
|
|
نسیم گیلان - به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در برنامه ارتباط هفته با مدیران مدارس استان گیلان که در شبکه شاد برگزار شد، با قدردانی از کوششهای مدیران در دوران شیوع کرونا گفت: حاصل برنامه ریزیهای مسئولان توسط مدیران و معلمان به ثمر مینشیند و مدیران حلقه واسط بین خانوادهها و معلمان هستند. او با اشاره به شیوع کرونا و تغییر شیوههای آموزش افزود: در گذشته همه شیوههای سازماندهی معلمان و آموزش دانش آموزان به صورت حضوری بود و در حال حاضر جای خود را به نظارت از راه دور در شکل غیرحضوری داده که البته دشوارتر است. وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر نقش بی بدیل مدیران در آموزشهای نوین اظهار داشت: مهمترین مسئولیت مدیران مدارس در شرایط حاضر ارتقای کیفیت و چگونگی آموزش دانش آموزان است و این فرصتی است که ما بتوانیم در شرایط جدید واکنش مناسب در برابر وقایع نوپدید از خود نشان دهیم. حاجی میرزایی ادامه داد: حفظ سرمایه اجتماعی و ارتباط دو سویه با خانوادهها باعث ارتقای نظام تعلیم و تربیت اجتماعی شده و مدیران در شرایط ویژه کرونایی عَلَم آموزش را با وجود سختیهای فراوان همچنان برافراشته نگه داشته اند. او وجود سختیها را معیاری برای سنجش عیار انسانها دانست و گفت: همه ما در معرض داوری همیشگی جامعه و خانوادهها هستیم و باید کاری کنیم خانوادهها با ایمان به مأموریتهای آموزش و پرورش نسبت به آینده فرزندانشان امیدوار شوند. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شیوههای متنوع آموزش و پرورش در مواجهه با آموزش دانش آموزان در شرایط کرونایی افزود: استفاده از بستر شاد، مدرسه تلویزیونی ، بستههای آموزشی و کلاسهای حضوری ابزارهایی برای اهداف غایی آموزش و پرورش در پیوند خانه و مدرسه هستند. حاجی میرزایی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی جامعه اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا با جلب اعتماد خانواده ها، شرایط آموزش برای دانش آموزان آسان شود و دغدغههای آنان بیش از پیش رفع شود. او شیوع کرونا را بزرگترین چالش نظام تعلیم و تربیت در جهان دانست و تصریح کرد: مدیران از مهمترین سرمایههای جامعه هستند و باید با مدیریت صحیح دوران کرونایی و استفاده بهینه از موقعیتها از این شرایط سخت عبور کنیم. آموزش در شرایط اضطرار متوقف نشد محمد رحمتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست با تأکید بر نقش موثر مدیران در نظام تعلیم و تربیت گفت: مدرسه و مدیران منشأ تحول جامعه هستند و در شرایط سخت کرونا با اجرای برنامههای مختلف چرخهای نظام تعلیم و تربیت را به حرکت درآوردند. او افزود: با برنامه ریزیهای وزارت آموزش و پرورش و حمایتهای استاندار گیلان توانستیم به صورت حضوری و در فضای مجازی در روستاها و شهرها با رعایت شیوه نامههای بهداشتی آموزش در شرایط اضطرار را متوقف نکنیم. مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: با بهبود رنگ بندی کرونایی در شهرهای آبی و زرد آموزش را به صورت حضوری در مدارس دارای کمتر از 50 دانش آموز ادامه دادیم و در این راه تا حدامکان کیفیت بخشی آموزش در دستور کار قرار گرفته است. انتهای پیام/ع
http://www.gilan-online.ir/fa/News/250190/شیوههای-نظام-تعلیم-و-تربیت-در-دوران-شیوع-کرونا-تغییر-کرد
|