نسیم گیلان
شبیه ساز جدیدی برای اجرای بازی‌های پلی‌استیشن 4 منتشر شد
سه شنبه 23 شهريور 1400 - 17:57:54
نسیم گیلان - شبیه ساز جدیدی برای اجرای بازی‌های پلی‌استیشن 4 منتشر شد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/8225870
١٩٠
٠
گیم فا / سرانجام، پس از گذشت هشت سال از انتشار کنسول پلی‌استیشن 4، شبیه ساز جدیدی برای اجرای بازی‌های انحصاری این عنوان منتشر شد.
شبیه ساز Spine اولین و تنها شبیه ساز پایدار پلی‌استیشن 4 است و کتابخانه‌ی بازی‌های قابل اجرا روی آن نیز در 1 سپتامبر به‌روزرسانی شد. صدها بازی جدید و متفاوت در حال حاضر روی این شبیه ساز قابل تجربه هستند و توسعه دهنده‌ی آن نیز قول داده که به زودی بازی‌های بیشتری را راهی این شبیه ساز کند.
در حقیقت، Spine برای اولین بار از طریق یک ویدیوی یوتیوب (YouTube) که در تاریخ 3 ژوئیه 2019 بارگذاری شد، معرفی گردید. در طول آن ویدیو شاهد بودیم که عناوینی مانند Megaman Legacy Collection و Stardew Valley از طریق این شبیه ساز اجرا شدند.
لازم به ذکر است که تا الان تلاش‌های زیادی برای ساخت شبیه ساز عناوین پلی‌استیشن 4 انجام شده است. یکی از این تلاش‌ها، شبیه ساز Orbital بود که البته مشخص نشد سرانجام آن چه شد. همچنین، شبیه ساز GPCS4 نیز معرفی شده بود که البته تا الان موفق نشده تا هیچ بازی انحصاری را به درستی اجرا کند.
PCSX4 نیز یکی دیگر از شبیه سازهایی بود که به شدت امیدوار کننده ظاهر شد، اما بعدا مشخص شد که این تنها یک کلاهبرداری است و به سرعت از انتشار آن جلوگیری شد.

نسیم گیلان


در حالی که اجرای بیش از سیصد بازی پلی‌استیشن 4 از طریق Spine یک شاهکار بی‌سابقه است، باید توجه داشت که بعید به نظر می‌رسد Spine در حال حاضر بتواند بازی‌های سنگین و AAA را در بهترین حالت ممکن اجرا کند. اکثریت کتابخانه‌ی بازی‌های آن، عناوین کوچک و مستقل بودند.
همچنین، توسعه دهنده‌ی Spine در یادداشت‌هایی اعلام کرده است که در حال حاضر بازی‌های دو بعدی بهترین عملکرد را بر روی این پلتفرم دارند. نوشته‌های GitHub نیز تایید می‌کنند که با استفاده از این شبیه ساز، می‌توان از طریق کیبرد به تجربه‌ی بازی‌های انحصاری پرداخت. 
البته لازم به ذکر است که شبیه سازهای مختلفی تا به الان عرضه شده‌اند و به نظر می‌رسد که Spine موفق‌ترین آن‌ها تا الان است. همچنین، هنوز بحث‌های زیادی در رابطه با نحوه‌ی تاثیر یک شبیه ساز روی فروش بازی‌های مستقل وجود دارد چرا که استودیوهای توسعه دهنده‌ی عناوین مستقل معمولا استودیوهای کوچکی هستند و فروش بازی‌ها برایشان بسیار مهم است.
با این همه، می‌توان گفت که با استفاده از شبیه سازها می‌توان عناوین مستقل را بیشتر مشهور ساخت و به نوعی می‌شود کاری کرد تا بازی‌بازان بیشتری به تجربه‌ی آن‌ها بنشینند. برای مثال، بازی‌هایی نظیر Aibeya و Aikagi اصلا خارج از ژاپن منتشر نشده بودند و حال، با استفاده از شبیه سازها بازی‌بازان بیشتری می‌توانند آن‌ها را تجربه کنند.
نظر شما همراهان همیشگی در این رابطه چیست؟ به نظرتان شبیه سازها ابزاری مفید هستند یا خیر؟

http://www.gilan-online.ir/fa/News/296690/شبیه-ساز-جدیدی-برای-اجرای-بازی‌های-پلی‌استیشن-4-منتشر-شد
بستن   چاپ