نسیم گیلان
احتمال عدم سازگاری پردازنده‌های Alder Lake با بازی‌های قدیمی
يکشنبه 25 مهر 1400 - 16:11:54
نسیم گیلان - احتمال عدم سازگاری پردازنده‌های Alder Lake با بازی‌های قدیمی
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/8366818
7
0
مجله سخت افزار / گیمرها برای استقبال از پردازنده‌های جدید اینتل در بیلدهای گیمینگ جدید خود آماده اند و مطمئنا بخش اعظمی موفقیت اینتل در نسل بعد توسط این دسته از کاربران رقم خواهد خورد. طبق یک راهنمای توسعه دهنده که اینتل اخیرا در مورد پردازنده‌های در راه خود به اشتراک گذاشته و Gamer’s Gospel نکات جالبی از این سند استخراج کرده که مهم‌ترین آنها این است که راهکارهای DRM مانند Denuvo برای پشتیبانی از طراحی هیبریدی پردازنده‌های Alder Lake لازم است بروزرسانی شوند. در غیر این صورت خطر عدم سازگاری پردازنده های Alder Lake با گیم های قدیمی‌تر وجود دارد.
عدم سازگاری پردازنده های Alder Lake با عناوین قدیمی به لطف قفل DRM
پردازنده نقش مهمی را در سیستم‌های گیمینگ ایفا می‌کند و بسیاری از گیمرها معمولا بعد از ورود نسل جدید، اقدام به ارتقا سیستم‌ها و پردازنده‌های خود می‌کنند تا در بازی‌ها به بهترین سطح از عملکرد و راندمان دست پیدا کنند. اما در مورد سری Alder Lake به سادگی گذشته نیست که پردازنده بر روی سیستم نصب و کمی بعد هم اجرای بازی‌ها بر روی سیستم شروع شود، چرا که به توجه ویژه توسعه‌دهندگان DRM نیاز دارند. اینتل در سندی که منتشر کرده رسما تائید کرده است که احتمال اینکه پردازنده‌های Alder Lake با راهکارهای DRM مشکلاتی از بابت سازگاری داشته باشند وجود دارد، مگر اینکه توسعه‌دهندگان DRM بروزرسانی ویژه‌ای جهت پشتیبانی از این پردازنده‌ها منتشر کنند. متعاقبا توسعه‌دهندگان بازی که از DRM بر روی بازی‌های خود استفاده می‌کنند نیز باید اقدام مشابهی را ترتیب دهند.
در راهنمای اینتل آمده است که در صورتی که بازی‌های فعلی و نسل بعدی شما از میان افزارهای DRM استفاده می کنند، لازم است با توسعه دهنده آن میان افزار به منظور تائید پشتیبانی از معماری هیبریدی پردازنده های Alder Lake و پلتفرم Intel ADL ارتباط برقرار کنید. به سبب ذات پردازنده الگوریتم‌های مدرن DRM، احتمال استفاده از تشخیص پردازنده وجود دارد و باید از پلتفرم‌های هیبریدی نسل های بعد آگاه باشند. در همین رابطه اینتل در حال همکاری با توسعه‌دهندگان اصلی DRM مانند Denuvo می‌باشد که از پشتیبانی راهکارهای آنها از پردازنده‌های Alder Lake اطمینان حاصل کند.

نسیم گیلان


الزام به انتشار آپدیت برای بازی ها از سوی اینتل
بسیاری از عناوین AAA امروزی توسط انواع میان افزارهای DRM جهت مقابله با نقش قوانین کپی رایت محافظت می‌شوند. اینتل به طور مشخص به قفل Denuvo اشاره کرده است. هر چند احتمالا دیگر انواع قفل‌ها مانند VMProtect یا SecuROM نیز لازم است بروزرسانی مشابهی را برای پشتیبانی از پلتفرم‌های هیبریدی ارائه دهند. عناوین بخصوصی مانند Assassin’s Creed Origins که از چندین لایه محافظتی برخوردارند احتمالا باید به همان تعداد بروزرسانی نیز جهت پشتیبانی از معماری هیبریدی اینتل دریافت کنند.
در مورد بازی‌های جدید و امروزی نگرانی خاصی وجود دارد و مطمئنا توسعه‌دهندگان بروزرسانی‌های لازم را منتشر خواهند کرد اما بحث سر بازی‌های چند سال پیش است که شاید هیچ آپدیتی دریافت نکنند که در این صورت احتمال اینکه این بازی‌ها بر روی سیستم‌های مبتنی بر پردازنده‌های Alder Lake اجرا نشوند وجود دارد. بازی‌های بسیار محبوب از سال های گذشته وجود دارند که هنوز از ارزش بالایی نزد گیمرها برخوردارند و اگر خریداران پردازنده‌های Alder Lake قادر به اجرای آنها نباشند، مطمئنا اتفاق ناامید کننده‌ای خواهد بود.
اگر چه برخی توسعه‌دهندگان مدتی بعد از عرضه بازی‌های خود، قفل های DRM را از بازی‌های خود حذف می‌کنند اما این اتفاق برای همه عناوین رخ نمی‌دهد. برخی مواقع نیز بازی سازان از نسخه‌های مجانی DRM مانند GOG بر روی بازی‌های خود استفاده می‌کنند. اگر هیچ یک از این دو اتفاق صورت نگیرد، شاید بسیاری از گیمرها به جای خرید بازی، مجبور به استفاده از ابزار شکستن قفل‌ها و دزدی عناوین شوند. اتفاقی که به سود توسعه‌دهندگان بازی نخواهد بود.

http://www.gilan-online.ir/fa/News/303086/احتمال-عدم-سازگاری-پردازنده‌های-Alder-Lake-با-بازی‌های-قدیمی
بستن   چاپ