نسیم گیلان - فارس / مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بر بهرهگیری از سرمایه بخش خصوصی در توسعه زیرساختها و تقویت هماهنگی نهادها برای پیشگیری از حوادث ساحلی تاکید کرد و گفت: کیفیت خدمات گردشگری در سواحل آستارا افزایش یافته است.
علی فتحالهی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان امروز در حاشیه بازدید از نوار ساحلی و طرحهای سالمسازی این شهرستان در جمع خبرنگاران، اقدامات دولت برای ساماندهی سواحل را مثبت ارزیابی کرد.
بازار ![]()
وی با بیان اینکه دولت از آغاز کار خود با تمام ظرفیت و بهرهگیری از توان دستگاههای اجرایی، قدمهای موثری برای ساماندهی سواحل برداشته است، افزود: ارتقای کمی و کیفی طرحهای سالمسازی و افزایش اعتبارات نمونهای از اقدامات دولت برای توسعه سواحل است.
فتحالهی با اشاره به نقش بخش خصوصی، تصریح کرد: برای جلب رضایت بیش از پیش گردشگران، استفاده از توان سرمایهای بخش خصوصی ضروری است.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان فعالیت موفق بخش خصوصی در مجموعه ساحلی شیندان آستارا را نمونه بارز این تجربه دانست و گفت: فراهم کردن بستر قانونی برای جذب سرمایهگذار و حمایت عملی از این مجموعهها در اولویت است.
فتحالهی از تلاشهای هیئت نجات غریق، هلال احمر، پلیس، فرمانداری، بخشداریها و دهیاریهای شهرستان برای ارتقای کیفیت خدمات و کاهش تلفات جانی در سواحل قدردانی کرد و بر لزوم تقویت هماهنگی میان نهادهای اجرایی، امدادی و انتظامی برای پیشگیری از حوادث ناگوار و غرقشدگی تاکید کرد.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ابراز امیدواری کرد با مشارکت مؤثر بخش خصوصی و همراهی همه دستگاهها، سطح خدمات گردشگری در سواحل استان ارتقا یافته و ضمن افزایش رضایت گردشگران، فرصتهای اشتغال پایدار در این مناطق فراهم شود.