نسیم گیلان - فارس / سازمان سنتکام بامداد یکشنبه در بیانیهای اعلام کرد که به اهدافی جدید در خاک ایران حمله کرده است.
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) که از سوی ایران به عنوان سازمان ترویستی شناسایی شده بامداد یکشنبه اعلام کرد که به اهدافی در خاک ایران حمله کرده است. در این بیانیه آمده است: «نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام)، امروز ۲۷ ژوئن، به دستور فرمانده کل قوا، حملات بیشتری را علیه چندین هدف در ایران انجام دادند.»سنتکام در این بیانیه ایران را به حمله به یک کشتی به نام «اموی اور لاولی» در روز جمعه و همچنین پرتاب یک پهپاد انتحاری در صبح روز شنبه (به وقت منطقه زمانی شرقی) به یک کشتی دیگر به نام «امتی کیکو» متهم کرده است. ش از دو میلیون بشکه نفت خام، در حال عبور از نزدیکی تنگه هرمز بود.در این بیانیه آمده است: «نیروهای سنتکام حملات امروز را در پاسخ مستقیم به ادامه اقدامات تهاجمی ایران علیه کشتیرانی تجاری انجام دادند. هواپیماهای نظامی ایالات متحده زیرساختهای نظارت نظامی، سیستمهای ارتباطی، سایتهای پدافند هوایی، انبارهای پهپادی و قابلیتهای مینریزی ایران را هدف قرار دادند.»ساعتی قبلتر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گزارش داده بود ۴ پرتابه ساعت ۴۵ دقیقه بامداد در محدوده شهرستان بندرلنگه اصابت کرد که صدای این انفجارها در بندرلنگه و بندر کنگ شنیده شده است.
سنتکام بامداد شنبه هم اعلام کرده بود که مواضع ذخیرهسازی موشک و پهپاد و همچنین تاسیسات راداری ساحلی ایران را هدف حمله قرار داده است. دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا در پیامی در تروثسوشال روز جمعه مدعی شده که ایران اقدام به شلیک چهار فروند پهپاد به سمت کشتیهای در حال عبور از تنگه هرمز کرده است. او نوشت: «جمهوری اسلامی ایران دستکم چهار «پهپاد تهاجمی یکجانبه» به سمت کشتیهای در حال عبور از تنگه هرمز کرد. یکی از پهپادها برخورد محکمی با عرشه بالایی یک کشتی باری بسیار گرانقیمت داشت.»او در ادامه ادعا کرده است: «خسارت وارد شد اما کشتی توانست به مسیرش ادامه دهد. ما سه پهپاد دیگری را ساقط کردیم. واضح است که این نقض احمقانه توافق آتشبس است.»ادعای اثباتنشده دونالد ترامپ در حالی مطرح شده که ایران ایالات متحده را به نقض بند اول یادداشت تفاهم امضاشده میان دو کشور متهم کرده است.در آن بند ایالات متحده موظف به حفظ آتشبس در همه جبههها از جمله در لبنان شده و این در حالی است که حملات همهجانبه اسرائیل در جنوب لبنان کماکان ادامه دارد.