نسیم گیلان - نماینده عالی دولت در گیلان با صدور پیامی، فرا رسیدن هفتم تیرماه (روز قوه قضاییه) و آغاز هفته قوه قضاییه را تبریک گفت و از نقش دستگاه قضایی در صیانت از عدالت و حقوق عمومی قدردانی کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، دکتر هادی حقشناس در این پیام با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیتالله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، قوه قضاییه را رکن مهم تحقق عدالت، امنیت و اعتماد عمومی در جامعه دانست.
متن پیام به شرح زیر است:
بسمالله الرحمن الرحیم
هفتم تیرماه، یادآور مجاهدتهای ماندگار شهید آیتالله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی و ۷۲ تن از یاران وفادار انقلاب اسلامی و همچنین روز قوه قضاییه است؛ روزی برای پاسداشت جایگاه دستگاهی که مسئولیت خطیر صیانت از عدالت، قانون و حقوق مردم را بر عهده دارد.
قوه قضاییه در نظام جمهوری اسلامی ایران، نقشی بنیادین در استقرار عدالت، ارتقای امنیت اجتماعی و تقویت اعتماد عمومی ایفا میکند و تعامل سازنده آن با سایر قوا، زمینهساز تسریع در روند خدمترسانی به مردم و حل مسائل کشور است.
اینجانب گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری استان، دادستان محترم مرکز استان، قضات شریف و کارکنان خدوم دستگاه قضایی گیلان، از تلاشها و همکاریهای مؤثر این مجموعه در مسیر حل مسائل مردم و حمایت از حقوق عامه قدردانی میکنم.
بیتردید، استمرار همافزایی میان قوا و تقویت رویکرد عدالتمحور در حکمرانی، میتواند به ارتقای سرمایه اجتماعی، بهبود فرآیندهای توسعهای و افزایش رضایتمندی عمومی منجر شود.
امید است در پرتو عنایات الهی و در سایه منویات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)، خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش در مسیر تحقق عدالت، قانونمداری و خدمت صادقانه به مردم موفق و مؤید باشند.
هادی حقشناس
استاندار گیلان